Reklama

Ojetiny zdražují rychleji než inflace. V průměru stojí 289 tisíc

Autobazar Jarov
ČTK
 ČTK

Průměrná cena ojetých aut na českém trhu v prvním pololetí vzrostla o 18 procent na 289 tisíc korun. Důvodem byla rostoucí poptávka kvůli nedostatku nových a zánovních aut. Průměrné stáří prodávaných vozů mírně vzrostlo z 9,1 roku na 9,5 roku. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.

Reklama

Většina ojetých vozů, které se letos v Česku prodávaly, měla zahraniční původ. Podíl aut koupených jako nová v ČR klesl o šest procentních bodů na 42 procent. Z Německa pocházelo 22 procent vozů, což je meziročně o tři procentní body více. Zvýšil se také podíl vozidel dovezených z Rakouska, která se svým počtem prakticky dotáhla na vozy dovezené z Itálie. Podíl aut ze Slovenska se meziročně více než zpětinásobil na 2,2 procenta.

Počet ojetých osobních automobilů dovezených ze zahraničí v letošním roce do České republiky se meziročně zvýšil o 6,9 procenta na 89 307 aut. Dovozy se tak vrátily na hodnoty před pandemií koronaviru.

Nabíjecí stanice

AAA: Ojeté elektroauto se prodává nejčastěji za 800 tisíc korun

Během šesti let počet ročně prodaných ojetých automobilů s elektrickým motorem stoupl osmkrát, podíl na trhu ale stále mají mizivých 0,11 procenta. Největší hráč na trhu použitých automobilů Aures a její síť AAA auto proto očekává další růst zájmu – a to i přes zvyšující se ceny elektrických ojetin –, záležet bude zejména na tom, jak dopadne plán EU na zákaz spalovacích motorů od roku 2035, vůči kterému se v úterý negativně postavilo Německo.

Přečíst článek

I nadále se zvyšovala rychlost prodeje. Zatímco do března se prodávaly vozy v průměru za 69 dní, za prvních šest měsíců už vykázaly průměrnou rychlost prodeje 61 dní. Loni se ve stejném období auta prodávala průměrně za 96 dní, toto období však bylo ovlivněno pandemií koronaviru a uzavřením prodejních míst.

Podíl prodávaných dieselů poprvé klesl pod 50 procent, tedy o pět procentních bodů proti loňsku. Pokles vozů na naftu je dlouhodobý. Naopak vozy na benzin zvýšily svůj podíl z loňských 42,1 procenta na téměř 47 procent.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s podílem 9,4 procenta. Meziročně si pohoršil Volkswagen Passat, jehož podíl klesl o jeden procentní bod, což vedlo k přesunu ze třetí na pátou pozici. Mírně si polepšily vozy BMW řady 3 a Hyundai i3. Naopak Ford Mondeo, který býval v první desítce stálicí, se letos propadl na 11. místo.

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Některá ojetá auta jsou už dražší než ta nová. Trend začal před dvěma lety, a nic nenasvědčuje tomu, že by měl skončit. Nová auta se nevyrábějí, ať už kvůli nedostatku čipů či jiných komponent. A ojetiny dál zdražují. Situace se jen tak nezmění. Poptávka po ojetých autech výrazně převyšuje nabídku. „Lidé prostě potřebují být mobilní,“ říká šéfka největšího prodejce ojetých aut ve střední Evropě Karolína Topolová. 

Přečíst článek

Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto, v roce 2021 zvýšila provozní zisk (EBITDA) o 78 procent na 47,3 milionu eur, což je zhruba 1,17 miliardy korun.

Covid loni zavřel autobazarům AAA Auto pobočky. Přesto jejich provozovatel zvýšil zisk o desítky procent

Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto, loni zvýšila provozní zisk (EBITDA) o 78 procent na 47,3 milionu eur, což je zhruba 1,17 miliardy korun. Tržby se zvýšily o 44 procent na 848 milionů eur, tedy asi 20,95 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme