Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Internet táhne nahoru tržby maloobchodu

Nákupy přes internet, ilustrační foto
Pixabay
Stanislav Šulc

Většina lidí plánuje nákup vánočních dárků přes internet. Pouhá tři procenta chtějí vše nakoupit v kamenných obchodech, tvrdí průzkum.

Čechům se vrátil apetit utrácet. Potvrzují to aktuální data Českého statistického úřadu o tržbách v maloobchodě, které v červenci letošního roku meziročně vzrostly o 5,5 procenta. Pro připomenutí: léto 2020 již mezi spotřebiteli panovala euforie z překonané pandemie a také dost utráceli, aktuální data tedy znamenají opravdu dobrý výsledek.

To podporuje i fakt, že růst maloobchodních tržeb ze středoevropského regionu udržela jen Česká republika a Polsko, naopak ostatní sousední země zaznamenaly pokles a mírně klesl také průměr celé evropské sedmadvacítky.

„Největší vliv na růst maloobchodu měl prodej prostřednictvím internetu, který byl o 15,3 procenta vyšší než v loňském roce. Naopak nižší tržby zaznamenaly například prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci a prodejny oděvů a obuvi, kde se tržby snížily o více než 2 procenta,“ říká Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ. 

Samuel Huba

Výbuch na webu. Při covidu začali online nakupovat i senioři, říká šéf Shoptetu

Covidová pandemie způsobila pětiletý skok do budoucnosti v prodejích na internetu, říká Samuel Huba z Shoptetu.

Přečíst článek

Sledovaný prodej a servis motorových vozidel podle Bouškové meziročně sice vzrostl o 4,4 procenta, meziměsíčně ale propadl, a to o 1,5 procenta.

Vánoce v e-shopu

O nárůstu obliby nákupů v e-shopu vypovídá také průzkum balíkové společnosti WEDO. České e-shopy počítají v letošním roce s dalším růstem tržeb. Jen šest procent z nich očekává, že budou mít za celý rok letos nižší tržby než v roce 2020. Víc než polovina e-shopů (52 procent) počítá s tím, že jim letos tržby vzrostou, 42 procent kalkuluje s příjmy na úrovni loňského roku. 

„V době loňského lockdownu došlo k bezprecedentnímu nárůstu nákupů na e-shopech, vypadá to, že většina klientů již zůstane převážně on-line nakupování věrná a jen část se zcela vrátí do kamenných prodejen,“ komentoval výsledky výzkumu mezi partnerskými e-shopy generální ředitel WEDO Daniel Mareš. Výhled je navíc podobně pozitivní i do roku 2022, více než polovina e-shopů počítá s podobnými tržbami jako v roce 2021 a třetina věří dokonce v další růst.

Britský historik Niall Ferguson

Inflace se může utrhnout z řetězu jako v sedmdesátkách, říká finanční historik

Růst cen zdaleka nemusí být přechodný. Nejdůležitější je očekávání, varuje akademik Niall Ferguson.

Přečíst článek

Společnost také zkoumala nákupní chování respondentů. A tady byly výsledky ještě překvapivější. Pouhá tři procenta lidí plánují dárky pro letošní Vánoce nakupovat striktně v kamenných obchodech. Dalších devět procent pak „převážně” v kamenných obchodech. Zbylých 87 procent populace tak pro vánoční dárky ve větší míře upřednostní právě internetové obchody.

„O tom, že vánoční sezóna je skutečně za dveřmi, svědčí i fakt, že 46 procent lidí chce mít nakoupeny vánoční dárky více než měsíc dopředu. Naopak nákupy na poslední chvíli nechává jen šest procent nakupujících,“ uzavřel Mareš.

Uživatelské recenze

Nečekané dopady pandemie. Lidé nechtějí cash a hodnotí zboží na síti

Nárůst uživatelských hodnocení může proměnit reklamní trh a změnit to, jak budeme v budoucnu platit za zboží a služby. Češi jsou však oproti vyspělému světu stále trochu specifičtí.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Obchod (ilustrační foto)

Češi přestávají nakupovat. Tržby v maloobchodě klesly třetí měsíc v řadě

Přečíst článek
Doporučujeme