Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zemětřesení u Soukupa. Chceme firmu zachránit, tvrdí nový spolumajitel Empresy Jan Čermák

Jan Čermák
Michael Tomeš / Týdeník Hrot
Dalibor Martínek

Do mediálního domu Jaromíra Soukupa vstoupil nový účastník, Jan Čermák. Ten se dlouhodobě věnuje vymáhání nesplácených pohledávek. Čermák je známý především svou účastí v případu investiční skupiny Arca slovenského investičního predátora Pavola Krúpy. Čermák v tomto právně složitém případu zastupuje zájmy mnoha věřitelů s pohledávkami v řádu miliard korun. Nyní se vložil do situace kolem zadluženého mediálního podnikání Jaromíra Soukupa, majitele televize Barrandov a mnoha jiných společností, včetně zastřešující společnosti Empresa Media. Soukup je mediálně velmi činný a veřejně známý, z pozice majitele je moderátorem mnoha televizních pořadů své televize. Newstream.cz získal exkluzivní vyjádření nového spolumajitele Soukupovy skupiny, Jana Čermáka.  

Reklama

S jakým záměrem vstupujete do mediální skupiny Jaromíra Soukupa?

Pomoci mu věci zklidnit, obnovit důvěru zejména u věřitelů, partnerů, zaměstnanců. To v praxi znamená hlavně postupně vypořádat dluhy. A současně s tím zhodnocovat životaschopná aktiva. Třeba TV Barrandov má velký potenciál.

Je známo, že pan Soukup má řadu nesplacených půjček. Můžete upřesnit, o jaký objem peněz se jedná a v jakých jeho firmách? Kdo jsou věřitelé?

Bavíme se o stovkách milionů korun, postupně to projdeme do detailu. Hlavní věřitelé jsou obecně známí – v roli zajištěných věřitelů je tam nyní ČSOB + Gomanold (s pohledávkou koupenou od Unicredit) + LitFin s pohledávkou koupenou od Banky CREDITAS. A pak závazky z obchodního styku, například České Radiokomunikace a reklamní agentury jako je třeba Knowlimits.

Reklama

Soukupovo mediální impérium tahá z bryndy investor s pohledávkami Čermák

Soukup přišel o půlku Barrandova a spol. Propadla moravskému obchodníkovi s dluhy

Poloviční podíl ve společnosti Empresa Media, která vlastní Barrandov Televizní Studio nebo vydává časopisy Týden a Instinkt, získal od Jaromíra Soukupa majitel firmy Servis-24 Jan Čermák. Zároveň se stal druhým jednatelem Empresy vedle Soukupa. Pro všechny důležité kroky bude nyní potřeba podpisu obou jednatelů. Vyplývá to z notářských zápisů transakcí. Hodnotu transakce ani jedna strana nezveřejnila.

Přečíst článek

Přebíráte za Empresu dluhy? V jaké výši? Nebo do ni přinášíte peníze? Kolik?

Máme manažerskou, organizační roli. Pomáháme nacházet dohody s věřiteli, případně dokážeme nějaké nové financování dojednat.

Jaký bude nyní scénář vývoje? Budete vstupovat i do dalších aktivit Jaromíra Soukupa? Nebo je účelem stabilizovat hospodaření Empresy?

Měl bych stejným podílem jako do Empresa Media vstoupit i do IMP a Médea. To by se mělo dořešit v horizontu týdnů.

Jaký bude váš další postup, začnete vyjednávat s věřiteli? S jakým cílem?

Ano, to je klíč ke všemu. Najít řešení, které budou věřitelé akceptovat, aby Empresa dál fungovala a využívala zase svého potenciálu.

Jaký je cílový záměr? Chcete Empresu převzít celou, nebo naopak vypořádat dluhy a stáhnout se?

Můj jediný cíl je Empresu ozdravit.

Prezident Miloš Zeman uděloval 28. října 2019 na Pražském hradě státní vyznamenání. Na snímku je podnikatel, mediální magnát a moderátor Jaromír Soukup

Médea Jaromíra Soukupa opět čelí insolvenčnímu řízení. Nyní chtějí zpět desítky milionů velcí hráči – ČT a Prima

Firma Médea podnikatele Jaromíra Soukupa opět čelí insolvenčnímu návrhu. Podaly ho Česká televize (ČT) a firma Media Club z mediální skupiny Prima, kterým podle návrhu Médea dluží zhruba 30 milionů korun za poskytnutí reklamního prostoru. Vyplývá to z informací, které byly dnes zveřejněny v insolvenčním rejstříku. Upozornil na to server Mediaguru.cz.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme