Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Miliardář Soural posiluje v cestovním ruchu a staví vinařství za 330 milionů

Vinařství, které staví developer Soural
Trigema, poskytnuto Marcelem Souralem
Petra Nehasilová

Trigema Marcela Sourala posiluje svoji pozici v segmentu cestovního ruchu. Spustila stavbu vlastního vinařství ve Veselí nad Moravou. Projekt za 330 milionů má být hotov do dvou let.

Investiční skupina Trigema začala ve Veselí nad Moravou výstavbu vinařského areálu s kompletním vybavením a technologií, celý projekt v hodnotě 330 milionů by měl být dokončen v roce 2024.

Součástí vinařství ve Veselí nad Moravou, které chce ročně vyrábět na 200 tisíc lahví výhradně z moravských hroznů, bude i vzdělávací centrum, reprezentační a degustační prostory a ubytování pro téměř 100 hostů v apartmánových domech.

„Náš projekt vinařského areálu je odvážným projektem. Chceme vybudovat jedinečné, rozpoznatelné vinařství s charakteristickými víny. Celý areál uchopíme originálně a hravě. Dá se říct, že do Veselí nad Moravou chceme přinést náladu lokálních francouzských vinařství, které v sobě snoubí neobyčejnou atmosféru, naprostou kvalitu produktů od vína přes pečivo až po sýry a vynikající služby,“ vysvětluje Marcel Soural, předseda představenstva investiční skupiny Trigema.

Víno pro něj přitom není žádnou novinkou, víno pod značkou Dog in Dock vyrábí skupina Trigema už od roku 2017, a to zatím v nedaleké provozovně v Boršicích u Blatnice.

Do dvou let by se výroba měla přemístit právě do nového areálu vinařství, který vznikne na místě chátrající zámecké oranžerie a bývalého areálu „Salajky“.

Šampaňské Cristal Medallion

Zlaté šampaňské? I tak může vypadat investiční aktivum

Láhev zlatého šampaňského za 274 tisíc korun? Domů by si to asi koupil málokdo, takže zbývají institucionální investoři.

Přečíst článek

Součástí nového areálu má být kromě apartmánových domů i restaurace, a to v prostorách nově zrekonstruované oranžerie. Tu doplní ještě nově vybudované bistro přímo v přístavu, které se chce soustředit na rychlou gastronomii a vlastní víno.

Pro Trigemu není oblast cestovního ruchu žádnou novinkou, od roku 2008 vlastní skupina středočeský areál Monínec a v plánu má vybudovat další lyžařský areál Samoty v Železné Rudě. „Oblast cestovního ruchu nás zajímá dlouhodobě, v činnosti Monínce a vinařství Dog in Dock vidíme velké synergie,“ uzavírá mluvčí Trigemy Petra Martínková.

Igor Fait, miliardář

Miliardář Fait koupil podíl v obchodníkovi s energiemi

Třebíčská společnost Tedom z fondu Jet 2 brněnské skupiny Jet Investment finančníka Igora Faita koupila poloviční podíl ve firmě Central European Energy Services, která se zabývá obchodováním s plynem a elektřinou na burzovních i mimoburzovních trzích. Cena zůstala neveřejná.

Přečíst článek

Oliver Dlouhý, zakladatel Kiwi.com

Šéf Kiwi Oliver Dlouhý: Každý týden slavíme rekord. Lidé zase začali létat

Teprve čtyřiatřicetiletý šéf a spolumajitel Kiwi.com Oliver Dlouhý prošedivěl. Jeho rychlý způsob života na něm začíná být vidět. Firmu na vyhledávání nejlevnějšího leteckého spojení založil přesně před deseti lety. Stal se shooting star, člověkem, kterého ostatní sledují. Obrat jeho firmy se počítá v desítkách miliard korun. Koruny ale Olivera nezajímají, jeho byznys se sídlem v Brně je globální. Nejúspěšnější český start-up však dostal s covidem těžkou ránu. Lidé zaplatili, ale neletěli. Firma proto musela peníze vracet ze svého. Trvalo jí to, hledala peníze. Letecké společnosti nechtěly peníze za letenky vracet. Nyní je Kiwi zpět. A opět skvěle jede.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Rezidenční projekt TRIO Radotín

Nové srdce Radotína: Moderní bydlení, obchody a služby - přes 60 procent prodáno

Přečíst článek
Doporučujeme