Italské město u Říma prodává domy. Za jedno euro mají i výhled na moře
Výprodej domů za jedno euro v Itálii pokračuje. Tentokrát se do nabídky dostaly historické nemovitosti poblíž Říma.
Městečko Maenza, nachází se asi 70 kilometrů jihovýchodně od Říma, je první v italském regionu Latinum, které láká nové obyvatele na výhodnou nabídku desítky nemovitostí. Na akci vedení města upozornil zpravodajský server CNN.
„Postupujeme krok za krokem. Potom, co získáme prázdnou nemovitost, ji inzerujeme na našich webových stránkách. Snažíme se vše udělat co nejtransparentněji,“ uvedl starosta Maenzy Claudio Sperduti. Cílem akce je snaha o znovuzrození města, návrat života do ztichlých ulic a obnova rozpadlých objektů.
Vedení města doufá, že se tak podaří zrekonstruovat asi stovku zanedbaných domů, některé z nich jsou spíše ruinou a znamenají potenciální nebezpečí pro kolemjdoucí.
Za jedno euro výhled na moře
Podmínkou uzavření smlouvy o koupi je závazek ze strany kupujícího o dokončení rekonstrukce do tří let a složení vratné zálohy ve výši pět tisíc eur v přepočtu asi 128 tisíc korun. Zájemce rovněž musí odevzdat podrobný plán, který představí výsledek přestavby.
„Přestěhování do Maenzy povinně nevyžadujeme, ale samozřejmě dáváme přednost těm, kteří se u nás chtějí usadit a začít s rekonstrukcí nejrychleji,“ přibližuje dále Sperduti s tím, že jeho cílem není zastavení úbytku obyvatel jako v případě podobných akcí v Itálii v minulosti, ale bojkot realitních kanceláří a spekulantů s nemovitostmi.
Nadýchané, a přitom vypečené okraje, čerstvá rajčatová omáčka a roztékající se mozzarella s čerstvou bazalkou. Tak by měla vypadat pravá nefalšovaná neapolská pizza. A přesně takovou dělají v pražské Pizza Nuova.
Poznávejte chutě světa: Zakousněte se do pravé pizzy z Neapole
Enjoy
„Maenza není umírajícím městem, v historické části stále najdeme dostatek obyvatel, lokalita ale potřebujeme čerstvý vítr,“ dodává Sperduti.
Většina domů v nabídce má přibližně 50 až 70 metrů čtverečních, renovace tedy bude podle Sperdutiho poměrně levná. Ekologicky šetrná rekonstrukce a úpravy domu tak, aby byl odolnější vůči zemětřesení, navíc mohou přinést úsporu nákladů až 100 euro na metr čtvereční. Sperduti odhaduje, že ceny prací by tak mohly začít na pěti tisících eur v přepočtu asi 128 tisíc korunách, což je výše zmiňované zálohy.
Většina domů v aktuální nabídce pochází ze roku 1700 a kromě výhledu na historické náměstí se pyšní i výhledem na moře. Postaveny jsou z velkých šedých kamenů a mají klenutý vstupní portál. Vnitřky domu jsou původní a zastaralé, mnohdy i plné starého nábytku.
Lesnatý pozemek o velikosti zhruba tisíc metrů čtverečních ukrývá netypickou chatu. Má hliníkovou fasádu i střechu a na první pohled připomíná rozhlednu. Díky tmavému plášti dokonale splývá s okolím.
Hliníková střecha i fasáda. I tak může vypadat chata
Enjoy
Posledních několik týdnů na burzovních trzích se odehrává ve znamení, které by se dalo jednoduše přeložit, jako: „stačí počkat, když to trochu sletí, přikoupit a svézt se s marketem vesele směrem k novým indexovým maximům.“ Přesto přichází otázka, co by mohlo tuto trajektorii světových burz změnit?
Týden Tradera: Funkční burza by měla být prioritou všech politiků
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.