RECENZE: Naleštěná bída pod slavným nápisem. Hotel W Hollywood je přehlídkou zklamání

Designově nablýskaný hotel W Hollywood láká na styl, ale realita je spíš přehlídkou poplatků, zklamání a prázdných slibů. Pokud nehledáte jen pozlátko, raději se ubytujte jinde.
Hotel W Hollywood prošel na konci roku 2024 kompletní renovací pod taktovkou studia Rockwell Group. Výsledkem jsou moderní pokoje, přepracované lobby a společné prostory, které na první pohled působí svěže a luxusně. Skleněné stěny, nové textilie, designové křivky – to vše má vytvořit dojem výjimečného městského zážitku.
Jenže na druhý pohled už je patrné stáří hotelu a místy nepříliš povedená práce řemeslníků. A za touto krásnou fasádou se příliš často skrývá standardní americký model hotelového byznysu: vše je drahé, nic není bez příplatku a „prémiové“ znamená hlavně drahé.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si hotel pod slavným nápisem
Prostorný pokoj, ale hlučná ulice
Během pobytu jsme měli k dispozici pokoj kategorie W Suite o velikosti 72 metrů čtverečních, jehož cena po všech daních a poplatcích se pohybuje okolo 13 tisíc korun na noc. Apartmán nabídl dostatek prostoru, menší barový pult s minibarem a dřezem, oddělenou obývací část a velká okna, která do interiéru pouštěla spoustu denního světla. Tam přišlo první překvapení. V jednom okně byly manuální rolety a ve druhém elektrické. Kdo toto vymýšlel? Studio Rockwell Group? Kouzlo se rychle vytrácelo. Hlavně po zjištění, že pokoj ve druhém patře přímo nad rušným Hollywood Boulevardem nebude to nejlepší. Celý den i noc jsme byli svědky neutuchajícího hluku z ulice. Klidné spaní? Spíš výzva než standard.
Služby, které končí u automatu na kávu
Už u drobností se ukazuje, že styl vítězí nad komfortem. V lobby sice hotel nabízí černou kávu zdarma, ale jen do jedenácté hodiny dopolední. Poté už je vše zpoplatněno. Cappuccino z automatu vyjde na osm dolarů bez ohledu na denní dobu. V pokojích standardně chybí kávovar i konvice, ale na vyžádání nám je hotel poskytl. Asi taková podpultovka. Kdo se nezeptá, ať tasí kreditku u automatu.
Nově otevřený hotel Mama Shelter Dubai v obchodní čtvrti Business Bay kombinuje moderní design, pohodlí a neformální atmosféru. Hosté si mohou užít střešní bazény, venkovní kino a speakeasy bar.
RECENZE: Dubajský hotel Mama Shelter ocení i peněženka
Enjoy
Snídaně? Spíš marketingový trik
Marriott Bonvoy, věrnostní program stejnojmenného hotelového řetězce, své věrné hosty ve většině svých hotelů oceňuje snídaní zdarma. V Evropě či Asii to znamená bohaté bufety nebo honosné snídaně à la carte, tedy výběrem z menu. Ne tak v Los Angeles. Hotel W Hollywood vám jako „benefit“ nabídne snídaňový kredit ve výši 40 dolarů – na pokoj. Tedy i při obsazenosti dvěma dospělými a dvěma dětmi. To v praxi znamená jedno snídaňové burrito a možná ještě matcha latte. Ze čtyřčlenné rodiny si každý snad dvakrát kousne. Oproti mezinárodním standardům ve „vyspělém světě“ jde o citelné zklamání.
Destination fee: poplatek bez hodnoty
Další nepříjemné překvapení se skrývá v položce „destination fee“. Hotel si účtuje 42 dolarů denně, údajně za „zvýšení zážitku z pobytu“. Realita? Kredit na jídlo a pití 21 dolarů (pamatujme, že croissant vyjde na 12 dolarů), Wi-Fi, drobný snack, který po dobu našeho pobytu vůbec nedorazil, a sklenka laciného vína mezi čtvrtou a pátou odpoledne „na stojáka“ na recepci. Vlastně jakoby tu neustále hledali způsob, jak zvýšit cenu pokoje, ale aby to nebylo hned vidět.
A to platí také u parkování. V hotelu neexistuje možnost samoobslužného parkování – výhradně valet service. Cena? 73 dolarů za den. A protože jste v Americe, každé přistavení auta znamená další spropitné, běžně pět až deset dolarů. V městě, kde se bez auta prakticky nedá fungovat, je to nepříjemný výdaj navíc, který se každý den sčítá.
Seychely rozhodně nejsou levná destinace. Newstream.cz vyzkoušel několik cenových kategorií hotelů na souostroví v Indickém oceánu. Začínáme tou nejlevnější. Co se dá pořídit za šest až sedm tisíc korun za noc?
Recenze: Laïla Seychelles aneb levnější hotel na Seychelách za šest tisíc na noc
Enjoy
Vyžití
Střešní bazén je fotogenický a většina dní u něj hraje i živý DJ. Bazén ale není největší a sehnat u něj volné lehátko během dne je stejně náročné, jako sehnat lehátko v hlavní sezoně v all inclusive hotelu na jihu Turecka. Fitness je moderně a dobře vybavené. Web se zmiňoval i o cold plunges v hotelu, ale po těch zde nebylo ani vidu, ani slechu. Lobby působí živě a DJ večery dodávají místu atmosféru. Pokud vám jde primárně o styl, sociální sítě a pocit, že jste „v centru dění“, hotel může zafungovat. Pokud ale očekáváte skutečný komfort, férové ceny a služby odpovídající mezinárodním standardům, budete nejspíš zklamáni.
Verdikt
W Hollywood je učebnicovým příkladem toho, jak americké hotely dokážou prodat zážitek, který na papíře vypadá skvěle – ale reálně vás bude stát víc, než kolik za něj dostanete. Pokud nepatříte mezi milovníky naleštěných iluzí a nehodláte připlácet za každý detail, raději se ubytujte jinde. V Hollywoodu totiž nehraje jen film, ale i hotelové představení – a ne každý chce za vstupenku platit tolik.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.