Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejen do Jugoslávie. Kniha ukazuje, jak Čechoslováci cestovali v dřevních dobách

Autobus Čedoku z roku 1929
Hanser Mária - použito se svolením
Stanislav Šulc
sta

Cestovní kancelář Čedok vydává knihu, v níž popisuje příběh legendární značky, který je ale do velké míry příběhem masového cestování v Československu a posléze v Česku.

Od kočárů k přímým letům do exotiky. Čedok vydává publikaci mapující to, jak se měnil cestovní ruch v tuzemsku na pozadí různých historických událostí. Autorem je Svatopluk Rada, jenž pro významnou značku pracoval více než třicet let.

„I když se říká 'lepší vyhořet než se stěhovat', mně tehdy stěhování centrály Čedoku paradoxně pomohlo. Zaměstnanci při něm totiž vyklízeli zásuvky svých pracovních stolů, které často skrývaly hotové poklady z minulosti firmy,“ prozradil autor publikace. „A abych cestovatelské dějiny čtenářům přiblížil co nejpoutavější formou, zařadil jsem do knihy vedle řady historických fotografií, map či plakátů i firemní legendy a osobní vzpomínky, vlastní i mých kolegů,“ dodal Rada.

Kniha o historii Čedoku a cestování v Československu poskytnuto Čedokem

„Čedok otevřel turistům dveře do světa tehdy a otevírá je i dnes, zejména cestujícím z regionů, a také do destinací, kam se prozatím necestovalo. Mám proto radost, že se nám podařilo dát dohromady knihu, která je vlastně prvotinou nejen o nejstarší tuzemské cestovní kanceláři, ale i o cestovním ruchu u nás obecně. Díky tomu jsou unikátní příběhy uložené také do budoucna,“ dodal šéf Čedoku Stanislav Zeman.

Další příběhy tradičních českých značek

Více příběhů tradičních značek najdete v novém vydání magazínu Newstream CLUB. Magazín je v tištěné verzi k dostání v síti PNS nebo online i ve formě předplatného. Elektronickou verzi aktuálního čísla zakoupíte i v našem e-shopu.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení

Miodrag Mlačić: Češi dávno nejsou paštikáři. Patří k těm nejbohatším turistům v Chorvatsku

Přečíst článek
Doporučujeme