Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dubaj v dešti kolabuje. Ruší se akce, obchody zavírají a silnice se stanou hrozbou

Pohled z View at the Palm na dubajskou marinu
Zdeněk Pečený
Zdeněk Pečený

Zavřené silnice, zrušené akce, zavřené obchody ale také nemožnost objednat si dovážku jídla – tak vypadá Dubaj, když začne pršet.

Reklama

Není se kam schovat

Pouštní megapoli Dubaj si málokdo spojuje s deštěm. Jenže ono tam také prší. A každým rokem více a více. Není překvapivé, že město vystavené na boj s až padesátistupňovými vedry, pár deštivých dní úplně nezvládá. Některé silnice musely být uzavřeny, protože dešťová voda nemá kam odtékat, při stavbě silnice a dálnic v poušti se nějak zapomnělo na odvod dešťových vod. A že na konci ledna v Dubaji pršelo tak, jak nikdo nepamatuje. „Žiji tu deset let, ale tolik deště nepamatuji,“ říká mi můj řidič Sulaman. „Dříve třeba pršelo jeden den a pak týdny nic. Nyní prší klidně několik dní v kuse.“

Když už to odpoledne vypadá, že déšť ustal a můžeme vyrazit na The View at the Palm, začne cestou znova pršet. A ne jarní deštík, ale tropický liják. Na snahu měnit termín je v tu dobu již pozdě, tak nezbývá nic jiného než to překousnout a za deště si vychutnat vyhlídku téměř bez lidí. Vyhlídkové terasy v 52. až 54. patře téměř žádný úkryt před deštěm nenabízejí. I na to se zde při výstavbě nemyslí. Viditelnost za deště ale překvapuje, je lepší v parných slunečných dnech a na obzoru je dokonce vidět i obrys nejvyšší budovy světa – Burdž Chalífy.

Alespoň, že vyhlídkové terasy mohly zůstat otevřené. Jinde museli kvůli nečekaným srážkám zavírat. Vytrvalý silný déšť zrušil pár venkovních akcí, včetně několika koncertů, pár obchodů bylo vyplaveno a muselo zůstat zavřeno.

Hrdiny deštivých dní se stalo pár kurýrů rozvážejících vše od jídla po nákup potravin či drogerie. O deštivém večeru by jim nejeden vyhladovělý turista platil zlatem, ale většina zůstala raději doma. Brodit se se skútrem rybníky vody na dálnici či se nechat skrápět tropických lijákem pro pár dirhamů se ani levným gastarbeiterům nechce.

Jedině na skútru

Emirátský dovážkový servis spoléhá výhradně na kurýry na skútrech, s vedrem si řidiči už nějak poradí, ale za vydatného deště se na skútru jezdí špatně. Voda na silnicích zůstává ležet, nemá totiž kam odtékat. Na to se opět při výstavbě nepomyslelo.

Kurýr Hamza byl jedním z mála, kterého jsem potkal před svým hotelem, přestože mu jeho společnost nabídla nepracovat, pokud by se na silnicích necítil bezpečně. Kvůli nepříznivému počasí několik aplikací pro doručování jídla a nákupů po celých Spojených arabských emirátech buď úplně přestalo přijímat objednávky, nebo varovalo před dlouhým čekáním. Mě se ten večer vytoužené sushi objednat nepovedlo, musel jsem vzít za vděk thajské kari z menu pokojové služby.

Hamza uvedl, že se po dvou dnech vrátil do práce. „První dva deštivé dny jsem zůstal doma, protože silnice jsou během dešťů velmi kluzké a nebezpečné.“ Říká mi. „Bohužel jsem několik dní bez práce (a peněz – pozn. aut.). Teď začínám a doufám, že to nějak půjde.“

Dubaj zažívá zlaté realitní časy. Trh loni ovládli Rusové

Dubaj zažívá zlaté realitní časy. Trh loni ovládli Rusové

Dubaj loni překonala letitý rekord v počtu realitních transakcí. Hlavním motorem tamního lukrativního trhu se stali Rusové, kteří prchají ze země okupující Ukrajinu, ať už z politických důvodů, nebo před sankcemi západního světa. A výhled pro letošní rok zůstává rovněž slibný, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Za deště nerozvážíme

Ian Ohan, zakladatel a generální ředitel společnosti KRUSH Brands and Locale, která provozuje doručovací servis, uvedl, že společnost má politiku nebrat žádné objednávky, když prší. „Naše příjmy byly prakticky nulové,“ řekl. „Je to drahé, ale věříme, že žádná dovážka jídlo za život nestojí. Udělali jsme 5 milionů objednávek bez jediného úmrtí. To je rekord, který chceme udržet.“

Další poskytovatel dovážek jídla, společnost Deliveroo, uvedla, že bezpečnost svých jezdců bere velmi vážně. V prohlášení mluvčí uvedl, že během nepříznivého počasí společnost pečlivě sleduje situaci a ptá se řidičů a provozního týmu na situaci na místě. „Jezdci jsou vyzíváni, aby vyhodnotili podmínky ve své oblasti a případně se odhlásili, pokud se při řízení necítí bezpečně,“ stálo v prohlášení.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Ras Al Khaimah

Dubaji roste konkurence. V nejsevernějším emirátu se rodí Las Vegas Perského zálivu

Přečíst článek
Bořivoj Trejbal, šéf Emirates v ČR

Éra levných letenek s covidem skončila. Aerolinky se musejí zahojit, říká český šéf Emirates

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme