Bar Golden Eye v hotelu Fairmont: Výlet do Asie začíná na konci Pařížské

Asijská kuchyně, signature koktejly inspirované pouličními trhy a výhled na Prahu z jednoho z nejluxusnějších hotelů ve městě. Bar Golden Eye v nově otevřeném Fairmont Golden Prague je víc než jen další hotelový bar.
Golden Eye se nachází v horním patře ikonického hotelu Fairmont a stejně jako sousední restaurace Zlatá Praha nabízí výhled na Staré město, Vltavu a panorama Pražského hradu. Ale to hlavní se odehrává uvnitř – na talíři a ve sklenici. Nabídka propojuje jemnost japonské kuchyně s ostrými akcenty jihovýchodní Asie a kreativní mixologií, která se nebojí experimentu.
„Základní koncept byl navržen externí firmou, ale my jsme ho rozšířili. Původně mělo jít pouze o vietnamský streetfood. Chtěli jsme víc než jen jednu kuchyni – a tak jsme přešli na celou Asii,“ říká Jiří Vošahlík, Bar & Beverage manager pro celý hotel a dodává, že lehce zasahují i do indické kuchyně, kde je spousta zajímavých koření.
FOTOGALERIE: Podívejte se do baru Golden Eye
Menu je postaveno na sdílení. Ať už si objednáte čtyři kusy sashimi z tuňáka nebo lososa, nebo osm maki s pikantním tuňákem, porce jsou elegantní a ideální k párování s koktejly. My zkoušíme hodně sushi a krevet v tempuře. K tomu malé talíře jako edamame s japonskou solí či kimchi hranolky, které jsou sypané prachem z rozemletého usušeného kimchi. Z větších jídel zaujmou Banh Mi sendviče – jeden s mletým vepřovým, druhý s portobellem a veganskou majonézou.
Zvláštní kapitolu tvoří pokrmy z robata grilu na dřevěné uhlí. Maso, ryby i zelenina jsou připravované tradiční japonskou technikou, která jim dodává jemně zauzenou chuť. Zde zkoušíme vykoštěná kuřecí stehna s jarní cibulkou.
Norský byznysmen Nils Jebens přijel do Prahy v 90. letech rozvíjet síť kasin. Hazard ale brzy vyměnil za fine dining, když otevřel dnes již ikonický podnik Kampa Park. „U kritiků a v průvodcích nejsme moc oblíbení, myslí si, že jsme příliš turističtí. Nicméně, raději než uznání mám plnou restauraci lidí," říká Jebens v rozhovoru pro Newstream.
Majitel Kampa Parku: Raději budu mít restauraci plnou lidí, než michelinskou hvězdu na dveřích
Enjoy
Signature koktejly, které chutnají jako jídlo
Originální koktejly Golden Eye jsou často převtělením slavných pokrmů. Takové kulinářsky laděné kompozice. Banh Mi, tedy vietnamská bageta, je zde kombinací bourbonu, suchého vermutu a černého sezamu s koriandrem a mrkví. Nebo Ube Halaya, odkazující na filipínský dezert, s japonským ginem Ki No Bi, vanilkou, mirinem a fialovým jamem. „Tom Kha Kai je převtělená thajská polévka do koktejlu. Na pohled čirá tekutina, ale v chuti naprosto komplexní zážitek,“ popisuje Vošahlík jeden z nejvýraznějších drinků.
Zatímco světová mixologie směřuje spíše k minimalismu, český host prý stále očekává show. „V Česku často dominuje wow efekt – plameny, kouř, velké dekorace. Ale i to má své místo,“ dodává. Sem spadá třeba Bonsai, nápoj z Becherovky a šampaňského, která se servíruje se skutečnou bonsají. Povedenou kouřovou prezentaci má také Tama, což je mexická variace na tradiční Negroni.
Výběr destilátů, který potěší sběratele
Potěší zde i hosty preferující čisté destiláty, Golden Eye má jeden z nejširších výběrů v Praze. Od špičkových japonských whisky (Yamazaki, Hibiki, Nikka) přes vzácné rumy (Diplomatico Ambassador, Zacapa Royal) až po tichomořské giny nebo autentické umeshu. Ceny odpovídají prémiovému zážitku, ale výběr je kurátorský a výjimečný.
Gabriela Filca, mladá šéfkuchařka michelinské restaurace Nebo v hotelu Hilton v chorvatské Rijece, letos získala prestižní ocenění Michelin Young Chef Award 2025. Ve své kuchyni propojuje sezónní suroviny, osobní příběh a zero-waste filozofii. Výsledkem je gastronomie plná emocí, která oslovuje nejen chuťové buňky.
REPORTÁŽ: Nepotřebuje trendy, má vizi. Michelinská šéfkuchařka ví, jak chutná opravdové jídlo
Enjoy
Verdikt
Golden Eye není místo, kam se zajde „na jedno“. Je to bar, který si zaslouží plánování. Přijďte s časem, chutí objevovat a ideálně i s někým, kdo rád sdílí. Tahle asijská jízda se totiž nejlépe vychutnává ve dvou – a s panoramatem Prahy za zády.
A co doporučuje sám šéf barového konceptu hostům, kteří přijdou poprvé?
„Tama – něco jako mexické Negroni. Anebo Beijing Duck – koktejl na způsob Old Fashioned, s kombinací whisky, sójové omáčky a pěti koření. Když mám chuť na něco svěžího, jdu do Bonsai nebo Tom Kha Kai,“ uzavírá Vošahlík s úsměvem.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.