Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mnohamiliardový obchod Czechoslovak Group. Strnadova zbrojovka kupuje muniční divizi americké Vista Outdoor

Michal Strnad, majitel CSG
CSG
 nst
nst

Průmyslově-technologický holding Czechoslovak Group (CSG) kupuje od americké firmy Vista Outdoor její muniční divizi Sporting Products, jejíž součástí je řada značek a výrobců malorážové munice a jejích komponentů ve Spojených státech. Cena obchodu je 1,91 miliardy dolarů, v přepočtu zhruba 45 miliard korun.

Reklama

Podmínkou dokončení obchodu je souhlas akcionářů výrobce malorážové munice společnosti Vista Outdoor a národních regulačních úřadů, informoval mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

Podle něj transakci předcházelo květnové oznámení záměru rozdělit Vista Outdoor na dva subjekty, přičemž divizi Sporting Products po dokončení obchodu získá právě skupina CSG. Druhá divize Outdoor Products byla přejmenována na Revelyst a po ukončení obchodu se stane samostatnou společností.

Michal Strnad, majitel CSG

Strnadovu holdingu CSG se daří. V prvním pololetí mu stouply tržby o patnáct procent

Průmyslově-technologickému holdingu Czechoslovak Group v pololetí stoupl hrubý provozní zisk (EBITDA) meziročně o 40 procenta na 3,43 miliardy korun. Tržby skupiny podnikatele Michala Strnada vzrostly o 15 procent na 15,89 miliardy korun. Skupiny v Česku vlastní mimo jiné automobilku Tatra, výrobce radarů Retia či výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla DAKO-CZ.

Přečíst článek

Expanze v muniční výrobě

„CSG se díky této akvizici stane jedním z nejvýznamnějších výrobců munice na světě s komplexním portfoliem všech ráží,” uvedl člen představenstva CSG David Štěpán. Podle Strnada transakce naplňuje strategii holdingu expandovat v klíčových pilířích jeho podnikání, mezi které patří i muniční výroba.

Holding, jehož hlavními obory jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký a obranný průmysl, před časem mimo jiné koupil většinový podíl v italském předním výrobci malorážové munice Fiocchi Munizioni. Vedle něj CSG vlastní například automobilku Tatra Trucks nebo výrobce radarů Retia. 

Armádní technika využívající technologii Tatra

Miliardáři Michalu Strnadovi se daří nadmíru výtečně. Jeho Tatra Defense Vehicle ztřicetinásobila zisk

Válka za humny je velkou příležitostí pro místní firmy vyrábějící bojovou a obrannou techniku. Potvrzují to výsledky společnosti Tatra Defence Vehicle patřící do Czechoslovak Group Michala Strnada, které se vloni podařilo výrazně zvýšit tržby i zisk.

Přečíst článek

Zakázka na munici pro americkou armádu

Vista Outdoor podle zástupců CSG patří mezi největší výrobce malorážové munice na světě a je největším dodavatelem munice pro civilní trh i policejní a bezpečnostní složky v USA. Provozní zisk EBITDA divize Sporting Products za fiskální rok 2023, tedy od dubna 2022 do březen 2023, činil 577 milionů dolarů, v přepočtu přibližně 13,5 miliardy korun. Jedním z významných kontraktů získaných v posledním roce je zakázka na munici pro americkou armádu v hodnotě 114 milionů dolarů, uvedla Czechoslovak Group.

Sporting Products sídlí ve městě Anoka v americkém státě Minnesota, provozuje čtyři výrobní podniky a pracuje v ní přibližně 4 000 zaměstnanců.

Strnadův CSG za miliardy rozšíří a zmodernizuje výrobny vojenské techniky

Nové provozy vzniknou v České republice i na Slovensku ve firmách Tatra Defence Vehicle, Excalibur Army a slovenské MSM Group, jež jsou součástí divize CSG Defence.

Přečíst článek

Česká společnost Excalibur Army podepsala se společností Resource Industries ze Spojených arabských emirátů kontrakt, jehož součástí je dodávka vyprošťovacích a odsunových vozidel Treva 30 (na snímku).

Strnadova Excalibur Army rekordně zvýšila tržby i zisk. Zbrojovka zakázky nestíhá a přistaví další halu

Zbrojovka Excalibur Army hlavně díky dodávkám vojenské techniky na Ukrajinu více než zpětinásobila své tržby na rekordních 13,5 miliardy korun ze zhruba 2,5 miliardy korun v roce 2021. Čistý zisk zbrojovky vzrostl sedminásobně z 222 milionů na 1,656 miliardy korun, což je také nejvyšší hodnota v historii firmy, která patří do strojírensko-zbrojařského holdingu Czechoslovak Group (CSG).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme