Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zaplatili Trumpovi a teď mohou sfúzovat. Náhoda?

Zaplatili Trumpovi a teď mohou sfúzovat. Náhoda?
Profimedia
 ČTK

Americká Federální komise pro spoje (FCC) schválila očekávanou fúzi mediálních firem Paramount Global a Skydance Media za osm miliard dolarů (167 miliard korun). Dohledový úřad vyšel společnostem vstříc nedlouho poté, co Paramount zaplatil prezidentu Donaldu Trumpovi 16 milionů dolarů v rámci urovnání soudního sporu, píší americká média.

Souhlasu se spojením firem předcházely měsíce sporů okolo vysílání pořadu 60 Minutes (60 minut), v němž podle Trumpa televize CBS zavádějícím způsobem sestříhala video s jeho prezidentskou protikandidátkou Kamalou Harrisovou. Trump stanici zažaloval a Paramount se v červenci rozhodl, že prezidentovi zaplatí zmíněnou částku.

FCC měla o fúzi původně rozhodnout během 180denní neformální lhůty, která skončila v polovině května. Když to komise neučinila, její šéf Brendan Carr popřel, že by v tom hrála roli Trumpova žaloba. Kritici však červencové rozhodnutí Paramountu zaplatit prezidentovi označovali za úplatek ve snaze odblokovat sloučení a varovali, že firma tím může přispět k oslabování nezávislosti médií. Krok kritizoval mimo jiné známý komik Stephen Colbert, jehož satirický pořad The Late Show se televize CBS krátce poté rozhodla zrušit, podle svého vyjádření čistě z finančních důvodů.

Carr v prohlášení ke schválení fúze uvedl, že by měla přinést do CBS více vyváženosti.

Americký prezident Donald Trump

Stanislav Šulc: Uvalit cla na filmy je odvážný nápad. Češi na tom tratit nebudou

Americký prezident Donald Trump se pokouší překonat svůj vzor Williama McKinleyho a kromě veškerého zboží, které se do USA přiveze, chce nově uvalit cla i na filmy, které nebudou natočené v USA. Chce tím zachránit Hollywood, jehož principálové se mohou jenom modlit, aby k ničemu takovému nakonec nedošlo. Důvod? Podobná cla by jim prostě zadělala na spoustu problémů. Drahých problémů.

Přečíst článek

Tom Cruise v sérii Mission: Impossible

Mission: Impossible Toma Cruise. Skvělý herec se změnil v úspěšného producenta

Legendární herec a scientolog Tom Cruise má dar strhnout davy. V polovině devadesátých let se ale odvážil v radikálnímu kroku – koupil původně televizní franšízu Mission: Impossible, najal režiséra Briana De Palmu a společně dali tehdy z velké části v Praze vzniknout prvnímu snímku ze série Mission: Impossible. Z té se postupně stala jediná vážná konkurence Jamese Bonda. A nyní do kin vstupuje údajně závěrečný díl. Jak si Cruisovy nemožné mise stojí byznysově? Jemu rozhodně vydělávají skvěle.

Přečíst článek

Kdo koupí Paramount? Do hry vstupuje další silný hráč. A nabízí opravdu hodně

Kdo koupí Paramount? Do hry vstupuje další silný hráč

Investiční společnost Apex Capital Trust podala konkurenční nabídku na převzetí americké mediální skupiny Paramount Global. Je ochotna za ni dát až 43 miliard dolarů (1,01 bilionu korun), píše agentura Reuters. Paramount Global se tento měsíc dohodl na spojení s firmou Skydance Media, kontrolu na Paramountem tak měl získat filmový a televizní producent David Ellison, který je zakladatelem firmy Skydance.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme