Posílená flotila. Pražské služby nakoupí náklaďáky za čtvrt miliardy

Hlavním městem vlastněná odpadová firma Pražské služby (PSAS) nakoupí od plzeňské firmy VSP Auto 58 kusů nákladních vozidel za 265,8 milionu korun bez DPH. Vyplývá to z informací zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek. Potvrdil mluvčí firmy Alexandr Komarnický. Podle něho jde o standardní obměnu vozidel různého typu.
"Dodavatel by měl vozidla dodat do 365 dnů ode dne nabití účinnosti smlouvy. Nemusí je ale dodat všechna najednou poslední den, může je dodávat průběžně. Jedná se o vozidla různého typu, nebudou to čistě jen klasická popelářská auta. Touto zakázkou nijak nevybočujeme z investičního plánu," uvedl mluvčí. Dodal, že v tomto případě se zakázka týká obměny vozového parku za období dvou let.
Společnosti vlastněné městy reálně určují kvalitu života ve městech. Jak pohodlně, bezpečně a čistě se nám žije, zajišťují vodu, teplo, světlo na ulicích, svážejí odpadky, vozí nás tramvajemi a opravují chodníky. Sedí na majetku za stovky miliard korun a patří mezi největší zaměstnavatele. Ale správa a řízení tohoto majetku je jedna hluboká tragédie, systémová chyba a neefektivita. Je čas na zásadní řez.
David Ondráčka: Městské firmy jsou kolosy na hliněných nohách, taková komunální mocenská zóna bez kompasu
Názory
V ulicích Prahy se podle mluvčího denně pohybuje zhruba stovka oranžovo-zelených popelářských vozů, z nichž každý ujede za směnu průměrně 75 kilometrů. "Posádka se standardně skládá z řidiče a dvou popelářů. Z provozních důvodů přesný počet vozidel neuvádíme," uvedl. Obměna se podle něj obecně týká jednotek kusů ročně. "Obměna popelářských vozů probíhá obvykle v několikaletých cyklech podle dostupného rozpočtu a aktuálních priorit," dodal Komarnický.
Pražské služby zajišťují svoz a zpracování odpadu zhruba pro dvě třetiny metropole. Zaměstnávají téměř 2000 lidí. Od roku 2018 je jediným vlastníkem firmy Praha. Firma má na starosti i údržbu komunikací či provoz spalovny v Malešicích. Loni firma vykázala čistý zisk zhruba 386 milionů korun, což znamenalo meziroční pokles asi o 19,5 milionu.
Zima je v plném proudu a i ulice Prahy čas od času překvapí sníh. Místním folklórem bývá, že za včas neuklizené a neprotažené silnice a chodníky schytávají kritiku Pražské služby a TSK. Na zimu mají obě firmy sice k dispozici téměř dvě stě kusů techniky, ale rizikovou situaci stejně zvládaly s obtížemi.
Obyčejná práce: Vozy jsme přestavěli na zimní model, říká technik TSK
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.