Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Vývojáři z Brna získali od Britů 1,5 miliardy na zahraniční expanzi

Petr Palas, Kentico
Kentico / užito se svolením
 ČTK

Brněnská IT společnost Kentico získala výměnou za minoritní podíl 1,5 miliardy korun od britské investiční skupiny Expedition Growth Capital. Firma, která vyvíjí a dodává software pro správu webů, chce peníze využít na zahraniční expanzi. Zaměříme se na trhy západní Evropy, USA a Austrálii, upřesnil zakladatel firmy Kentico Petr Palas.

Reklama

Tržby firmy Kentico loni poprvé za její téměř dvacetiletou historii přesáhly podle výroční zprávy půl miliardy korun a zisk činil 14 milionů korun. Už nyní ze zahraničí plyne podniku 99 procent tržeb.

Podle Palase je to v historii firmy vůbec poprvé, co získala k dalšímu rozvoji zahraniční kapitál. S přispěním investice by měl být nyní rozvoj ještě rychlejší. Dosud firma investovala pouze peníze, které sama dokázala vydělat.

Vzhledem k tomu, že firma vytvořila několik klíčových produktů s různými cíli, oddělila do samostatné jednotky firmu Kontent.ai, která vznikla před sedmi lety jako firemní start-up. Ta má získat z investice miliardu a Kentico půl miliardy.

Martin Cígler

Budoucí miliardář Cígler: Vizi prodat firmu nemám, zajímavé nabídce bych se ale nebránil

Hned po sametové revoluci začal Martin Cígler podnikat, vytvořil svůj první účetní program pro firmy. Nyní je společnost Solitea, kterou založil a vede ji, hegemonem podnikového software ve střední Evropě. A dál roste. Její programy využívá přes čtvrt milionu firem v Česku, na Slovensku, v Rakousku, Slovinsku a dalších zemích. Solitea v posledních letech kupuje ve spojení s investiční skupinou Sandberg jednu firmu za druhou a zvětšuje svůj dosah. Má Dotykačku, iDoklad a dalších víc než třicet produktů. Už kolem ní začaly kroužit nadnárodní IT koncerny. Cígler má našlápnuto stát se jedním z nejbohatších lidí v Česku.

Přečíst článek

Kentico se věnuje vývoji řešení pro správu obsahu a digitální marketing. „Nyní jsme součástí globální špičky v našem oboru a máme dva moderní produkty s velkým potenciálem. Pokud bychom se dál spoléhali pouze na vlastní zdroje, nemohli bychom plně využít příležitosti na trhu. Proto jsme se poprvé rozhodli spojit s investorem a zajistit dostatečné prostředky pro rozvoj,” uvedl Palas. Po rozdělení firmy se stal předsedou představenstva obou společností, které povedou samostatní ředitelé.

Nově oddělená firma Kontent.ai poskytuje zákazníkům, jimiž jsou obvykle velké firmy, nástroj pro správu obsahu. Ten pomáhá centralizovat jejich digitální obsah - například texty, obrázky a videa - na jednom místě. Firmy díky tomu mohou bez duplikace práce zobrazit stejný obsah v různých formách na webu, v mobilní aplikaci, na digitálním billboardu či v chytrých hodinkách.

Investice má pomoct posílit značku a zvýšit rychlost expanze v USA, západní Evropě a Austrálii, tedy na stejných trzích, kde chce posílit i Kentico. Počet zaměstnanců Kontent.ai se má zvýšit ze 120 na 220. V Česku chce firma získat především specialisty z řad vývojářů a designérů a v zahraničí bude posilovat zejména obchodní a marketingové týmy v New Yorku, Amsterdamu a Londýně.

Kentico, které mělo v polovině loňského roku 180 zaměstnanců, plánuje příští rok posílit o více než 60 lidí. „Před dvěma týdny jsme představili naši novou cloudovou platformu. Díky ní můžeme nabídnout řešení správy obsahu a digitálního marketingu jako službu zákazníkům, na něž doposud konkurence necílí. Jde hlavně o velké firmy, které nejsou velkými nadnárodními korporáty a zároveň už dávno přerostly levná jednoduchá řešení,” uvedl generální ředitel firmy Dominik Pintér.

Igor Fajt, Jet Investments

Brněnský miliardář chce vytvořit největší fond na investice do firem

Nový fond Igora Fajta chce získat osm miliard korun a kupovat průmyslové podniky v Česku i Polsku a Německu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme