FlixBus chystá globální expanzi. Od investorů na to získal další miliardy
![FlixBus, Praha](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/33981217548-788496e8ff-c.jpg)
Německá dopravní aplikace FlixMobility, která je známá hlavně díky značce meziměstské autobusové přepravy FlixBus, získala od investorů 650 milionů dolarů (asi 13,5 miliardy korun) na další expanzi. Posílit chce zejména v Evropě, ale i v USA.
Nové peníze pomohou firmě k dalšímu růstu v době, kdy se její hlavní trhy v Evropě a USA dostávají z pandemie nemoci covid-19 a lidé začínají více cestovat, uvedli zakladatelé firmy André Schwämmlein a Jochen Engert.
Nová investice ohodnocuje celou společnost na více než tři miliardy dolarů (62,6 miliardy korun). Navzdory pandemii se firmě podařilo zvýšit svoji hodnotu, v roce 2019 získala od investorů 500 milionů eur (12,7 miliardy korun), což byl v té době rekord pro německý start-up. Ohodnocen byl na dvě miliardy eur (51 miliard korun).
Firma v tomto investičním kole získala nového amerického investora Canyon Partners. Podpořili ji také stávající investoři - General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, BlackRock, Baillie Gifford a SilverLake.
Zakladatelé uvedli, že FlixMobility v době pandemie omezila služby, zůstala však v úzkém kontaktu s partnery, kteří provozují její značkové autobusy a vlaky. Nyní tak bude moci rychle své služby obnovit.
Získané finanční prostředky investuje FlixMobility do rozšíření sítě s cílem stát se lídrem v Británii, USA a Portugalsku, a rozšířit své vedoucí postavení v Turecku, Francii a východní Evropě. Bude také investovat do vlakových služeb FlixTrain v Německu a Švédsku, uvedla agentura Reuters.
Společnost FlixBus vznikla v Německu v roce 2013 a nyní působí v téměř třech desítkách zemí včetně Česka. Předloni se dohodla na převzetí konkurenčního provozovatele dálkové autobusové přepravy Eurolines. Firma nevlastní autobusy ani nezaměstnává řidiče, své služby provozuje ve spolupráci s regionálními autobusovými společnostmi.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?