Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq se možná přesune do Německa

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.
Škoda Auto
 ČTK

Automobilce Škoda Auto hrozí, že se výroba elektromobilu Enyaq přesune ze závodu v Mladé Boleslavi do továrny mateřského koncernu Volkswagen v německém Cvikově. Deníku E15 to řekl předák odborů automobilky Jaroslav Povšík.

Reklama

Definitivní rozhodnutí podle něj zatím nepadlo, jasno má být na podzim, kdy se budou uzavírat plánovací jednání. Automobilka Škoda Auto na dotaz deníku uvedla, že přesun výroby enyaqů se neplánuje. Nejistá je podle Povšíka rovněž budoucnost továrny ve Vrchlabí. Závod, ve kterém se v současnosti vyrábějí převodovky do aut, přirovnal k Titaniku.

Na úrovni koncernu Volkswagen se jedná o konečné podobě 72. plánovacího kola, jehož součástí je rozhodnutí o tom, ve kterých závodech se budou vyrábět jednotlivé modely. „Musíme se podívat na Cvikov. To je taková naše bolest, rád by spolkl výrobu modelu Enyaq," uvedl Povšík, který se jednání účastní. Rozhodnuto ale podle něj zatím není. Kde se budou enyaqy vyrábět, má být jasné v říjnu či listopadu, kdy se bude plánovací kolo uzavírat. Rozhodnutí učiní představenstvo koncernu Volkswagen a dozorčí rada.

Tiskové oddělení Škody na dotaz deníku uvedlo, že produkce modelové palety Enyaq zůstává v mladoboleslavském závodě a její přesun se neplánuje. Otázku, zda se o možném přesunu jedná, ponechala firma bez odpovědi.

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi

Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt skoro o 20 procent, víc než Volkswagen

Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila odbyt skoro o 20 procent na 432 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen.

Přečíst článek

Elektromobil Škoda Enyaq se v Mladé Boleslavi vyrábí od listopadu 2020 a pro automobilku je podle Povšíka velmi rentabilní. „Velmi se snažíme, abychom o něj nepřišli. Je to první plně elektrické auto Škody, díky kterému splňujeme emisní limity a vyhýbáme se pokutám," řekl šéf odborářů deníku E15.

Škoda výrobu enyaqů postupně navyšuje. Loni jich vyprodukovala přes 57 tisíc, včetně verze Coupé. O rok dříve jich vyrobila téměř 50 tisíc.

Nejistá budoucnost ve Vrchlabí

Koncernové továrny v Evropě trpí podle Povšíka kvůli menšímu zájmu lidí o elektroauta Volkswagen nadkapacitou. „Závody byly nastaveny na plnou konjunkturu. Nepočítalo se s čínskou ofenzivou či Teslou," uvedl odborář. Nejistá je podle něj i budoucnost závodu Škody Auto ve Vrchlabí na Trutnovsku. Továrnu, kde se vyrábějí převodovky, přirovnal k Titaniku. „Převodovky se budou vyrábět do roku 2035, ale ne nutně v Česku, protože se jich bude vyrábět čím dál méně," podotkl odborář. O budoucnosti vrchlabského závodu podle něj není nic známo a na otázku, zda je ve hře i jeho úplné zrušení odpověděl, že se to může stát.

Tesla, ilustrační foto

TSMC se vyloupla konkurence. Čipy do vozů Tesla má vyrábět i Samsung

Největší světový výrobce paměťových čipů, jihokorejská společnost Samsung Electronics, bude pravděpodobně vyrábět čipy nové generace pro zcela samořízené vozy americké automobilky Tesla. Informoval o tom dnes na svém webu deník The Korea Economic Daily. Loni se Tesla domluvila na obdobné spolupráci s tchajwanskou společností TSMC.

Přečíst článek

Letos na jaře Škoda Auto oznámila, že do roku 2026 chce mít celkem šest plně elektrických modelů. Vedle modernizovaných vozů Enyaq a Enyaq Coupe nabídne malé SUV s pracovním názvem Small, kompaktní SUV pojmenované Elroq, velké sedmimístné SUV pod označením Space a nově do svých plánů zařadila také elektrické Combi. Automobilka plánuje do elektromobility v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur (zhruba 133,6 miliardy korun).

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v prvním pololetí meziročně zvýšil o 17,9 procenta na 5,4 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů. Údaje rovněž ukázaly, že prodej automobilů s plně elektrickým pohonem byl v červnu poprvé vyšší než prodej naftových aut.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme