Škoda zvýšila čtvrtletní odbyt skoro o pětinu, zastínila zbytek koncernu VW

Automobilka Škoda Auto ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt meziročně o 18,7 procenta na 270 800 vozidel. Oznámil to ve středu mateřský koncern Volkswagen. Škoda tak zaznamenala zdaleka nejvýraznější růst odbytu ze všech značek skupiny Volkswagen. Celá skupina zvýšila čtvrtletní odbyt o 1,2 procenta nad 2,27 milionu vozů.
Škoda vede z hlediska růstu odbytu i v pololetním srovnání - od ledna do konce června zvýšila odbyt meziročně o 13,6 procenta na 509 400 vozů. Růst odbytu celé skupiny Volkswagen za pololetí dosáhl 1,3 procenta nad 4,40 milionu vozidel.
Skupina Volkswagen vykázala růst odbytu na všech trzích s výjimkou Severní Ameriky a západní Evropy. Na severoamerickém trhu jí odbyt klesl o 16,2 procenta, na západoevropském pak o 0,7 procenta. Na poptávku ve Spojených státech nepříznivě doléhají cla, celkový odbyt skupiny tak podpořil zájem o elektromobily v Evropě, uvedla německá automobilka.
Němečtí výrobci automobilů usilují o dohodu s administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa, která by nahradila nynější 25procentní clo na dovoz aut a jejich dílů do USA. Pro Volkswagen je americký trh klíčový.
Prodej plně elektrických vozů celé skupiny Volkswagen se ve druhém čtvrtletí meziročně celosvětově zvýšil o 37,6 procenta na 248 700. V Evropě růst činil 72,9 procenta na 189 700 vozů. „Tento pozitivní vývoj musíme upevnit tím, že budeme pokračovat v naší úspěšné modelové ofenzivě,“ uvedl obchodní ředitel Volkswagenu Marco Schubert. „Celkově se nám podařilo do konce června mírně zvýšit globální odbyt i přes náročné podmínky,“ dodal.
Škoda ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt bateriových elektromobilů meziročně o 196,8 procenta na 46 tisíc vozů, za pololetí odbyt meziročně vzrostl o 147,8 procenta na 73 tisíc aut. Celá skupina Volkswagen odbyt bateriových elektromobilů za čtvrtletí zvýšila o 37,6 procenta na 248 700 vozů, za pololetí pak o 46,7 procenta na 465 500 vozů.
Škoda Auto spustila ve Vietnamu prodej vozu Kushaq, který z kompletně rozložených sad (CKD) vyrábí její lokální partner Thanh Cong Group. Ten otevřel montážní závod na kompletaci škodovek letos v březnu.
OBRAZEM: Škoda Auto spustila prodej vozu Kushaq ve Vietnamu
Zprávy z firem
Automobilka Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi stavět další lakovnu. Nová linka s kapacitou 1600 karoserií denně zahájí provoz v roce 2029. Bude určena pro modely na řadě platforem pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem.
Škoda Auto chystá přelomovou investici. Superlakovnu vybuduje v Mladé Boleslavi
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.