Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen šetří. Namísto propouštění zatím spoléhá na demografickou křivku

Volkswagen šetří. Místo propouštění spoléhá na demografickou křivku
ČTK
 ČTK

Automobilka Volkswagen plánuje snížit náklady na administrativu o pětinu. Je to součást opatření, kterými chce ušetřit deset miliard eur, tedy téměř čtvrt bilionu korun. O plánech největšího německého výrobce aut píše s odkazem na interní firemní podcast hospodářský deník Handelsblatt. Škrty se zaměří spíš na snížení nákladů než na počet zaměstnanců, řekl člen představenstva Volkswagenu Gunnar Kilian v rozhovoru s šéfem značky VW Thomasem Schäferem.

Reklama

Volkswagen se k článku německého deníku nevyjádřil, agentuře Reuters ale v e-mailu napsal, že společnost ve svých plánech využije „demografickou křivku”, čímž narážel na blížící se odchod do důchodu lidí z generace takzvaných baby boomerů, tedy populačně silných ročníků. Její příslušníci jsou početnější než nastupující věkové kohorty.

Cílem snížení nákladů je zvýšit na 6,5 procenta marži, která se snižuje a v prvních devíti měsících letošního roku činila 3,4 procenta. Je to součást celopodnikové snahy o zlepšení ziskovosti v souvislosti s přechodem Volkswagenu na výrobu elektromobilů.

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů

Volkswagen šetří. Koncern dočasně nenabírá nové zaměstnance

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů. Informovala o tom agentura DPA s odvoláním na mluvčího podniku.

Přečíst článek

Přechod na částečné úvazky

Z interního letáku, který Volkswagen rozeslal v červenci a do kterého nahlédla agentura Reuters, vyplývá, že společnost nabídla zaměstnancům narozeným v roce 1966, aby postupně odcházeli do důchodu a pracovali už pouze na částečný úvazek. Společnost očekává, že tuto nabídku využije přibližně 3000 lidí, čímž by se snížily náklady, aniž by bylo nutné propouštět.

Volkswagen podepsal s radou zaměstnanců dohodu o zajištění pracovních míst do roku 2029. Podniková rada opakovaně prohlásila, že nepřipustí změny této dohody.

Továrna na výrobu součástek Volkswagen v Salzgitteru.

Gigafactory u Plzně nebude. Volkswagen projekt v Líních zavrhl

Projekt gigafactory Volkswagenu v Líních u Plzně je u ledu, nejméně do roku 2025. Německý automobilový gigant nevidí v tuto chvíli důvod pokračovat v jednáních o výstavbě další evropské gigafactory. Český automobilový průmysl bez gigafactory čeká temná budoucnost, v ohrožení jsou desítky tisíc pracovních míst. Ministr Síkela situaci klidní, že Česko má ještě pár želízek v ohni.

Přečíst článek

Čínský elektrický sedan BYD Seal

Evropa bojuje proti přílivu čínských elektromobilů. Marně. Evropané je milují

Když se Laima Springeová-Janssenová rozhodla vyměnit své francouzské SUV s benzinovým pohonem za elektromobil, zvažovala modely od švédské značky Volvo a japonské značky Nissan. Dodatečná výbava u elektromobilů Volvo, kterou chtěla mít, by však příliš zatížila její rozpočet, zatímco elektromobily Nissan podle ní nenabízely nic, čím by ji uchvátily. Nakonec si tato obyvatelka dánské metropole Kodaň proto koupila malý SUV od čínské značky BYD, píše agentura AP.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme