Volkswagen šetří. Namísto propouštění zatím spoléhá na demografickou křivku

Automobilka Volkswagen plánuje snížit náklady na administrativu o pětinu. Je to součást opatření, kterými chce ušetřit deset miliard eur, tedy téměř čtvrt bilionu korun. O plánech největšího německého výrobce aut píše s odkazem na interní firemní podcast hospodářský deník Handelsblatt. Škrty se zaměří spíš na snížení nákladů než na počet zaměstnanců, řekl člen představenstva Volkswagenu Gunnar Kilian v rozhovoru s šéfem značky VW Thomasem Schäferem.
Volkswagen se k článku německého deníku nevyjádřil, agentuře Reuters ale v e-mailu napsal, že společnost ve svých plánech využije „demografickou křivku”, čímž narážel na blížící se odchod do důchodu lidí z generace takzvaných baby boomerů, tedy populačně silných ročníků. Její příslušníci jsou početnější než nastupující věkové kohorty.
Cílem snížení nákladů je zvýšit na 6,5 procenta marži, která se snižuje a v prvních devíti měsících letošního roku činila 3,4 procenta. Je to součást celopodnikové snahy o zlepšení ziskovosti v souvislosti s přechodem Volkswagenu na výrobu elektromobilů.
Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů. Informovala o tom agentura DPA s odvoláním na mluvčího podniku.
Volkswagen šetří. Koncern dočasně nenabírá nové zaměstnance
Zprávy z firem
Přechod na částečné úvazky
Z interního letáku, který Volkswagen rozeslal v červenci a do kterého nahlédla agentura Reuters, vyplývá, že společnost nabídla zaměstnancům narozeným v roce 1966, aby postupně odcházeli do důchodu a pracovali už pouze na částečný úvazek. Společnost očekává, že tuto nabídku využije přibližně 3000 lidí, čímž by se snížily náklady, aniž by bylo nutné propouštět.
Volkswagen podepsal s radou zaměstnanců dohodu o zajištění pracovních míst do roku 2029. Podniková rada opakovaně prohlásila, že nepřipustí změny této dohody.
Projekt gigafactory Volkswagenu v Líních u Plzně je u ledu, nejméně do roku 2025. Německý automobilový gigant nevidí v tuto chvíli důvod pokračovat v jednáních o výstavbě další evropské gigafactory. Český automobilový průmysl bez gigafactory čeká temná budoucnost, v ohrožení jsou desítky tisíc pracovních míst. Ministr Síkela situaci klidní, že Česko má ještě pár želízek v ohni.
Gigafactory u Plzně nebude. Volkswagen projekt v Líních zavrhl
Zprávy z firem
Když se Laima Springeová-Janssenová rozhodla vyměnit své francouzské SUV s benzinovým pohonem za elektromobil, zvažovala modely od švédské značky Volvo a japonské značky Nissan. Dodatečná výbava u elektromobilů Volvo, kterou chtěla mít, by však příliš zatížila její rozpočet, zatímco elektromobily Nissan podle ní nenabízely nic, čím by ji uchvátily. Nakonec si tato obyvatelka dánské metropole Kodaň proto koupila malý SUV od čínské značky BYD, píše agentura AP.
Evropa bojuje proti přílivu čínských elektromobilů. Marně. Evropané je milují
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.