Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tržby sítě lékáren Dr.Max byly loni rekordní, dařilo se i e-shopu

generální ředitel sítě lékáren Dr.Max Daniel Horák
ČTK
 ČTK

Lékárny Dr.Max utržily loni v Česku rekordních 22,6 miliardy korun, meziročně o sedm procent více. On-line prodeje vzrostly o 32 procent na 1,9 miliardy korun z celkových tržeb lékáren. Počet lékáren sítě v ČR se zvýšil o čtyři na 466. Uvedl to generální ředitel Daniel Horák. Hospodářský výsledek nesdělil. Podle Sbírky listin činil předloni čistý zisk společnosti Česká lékárna holding (ČLH), která síť Dr.Max provozuje, 518,3 milionu korun. Firma patří investiční skupině Penta.

Reklama

„Loňského výsledku jsme dosáhli strategií vycházející vstříc jak klientům preferujícím tradiční lékárny, tak i těm, kteří dávají přednost e-shopu,“ uvedl Horák. Prodeje přes e-shop se podle něj na prodeji volně dostupných léků a dalších doplňků podílí pětinou. V letošním roce chce Dr.Max dosáhnout tržeb z e-shopu přes 2,5 miliardy korun, řekl.

V roce 2021 ovlivňovala prodeje podle něj pandemie covidu-19, obrat lékáren Dr.Max tak významně ovlivňovaly například antigenní testy, které během loňského roku nahradily respirátory a roušky, které vedly v roce 2020. Patrný byl návrat klientů do tradičních lékáren. Poptávka ale nebyla identická jako před covidem, zejména u doplňků stravy, uvedl Horák.

Na letošní rok připravil Dr.Max pro svůj e-shop další novinky, například doručování týž den prostřednictvím kurýrní služby, které mohou využít zákazníci v Praze ve všední dny. Další novinkou je zprovoznění výdejních boxů, které by měly začít v květnu fungovat v Praze a okolí, například ve Florentinu.

Společnost Pilulka zvýšila tržby téměř o polovinu.

Pilulka pokračuje v růstu. Za šest měsíců se zvýšila tržby téměř o polovinu

Společnost Pilulka Lékárny zvýšila v pololetí tržby meziročně o 45 procent na 1,2 miliardy korun. Franšízy pak přidaly dalších 600 milionů korun na 1,8 miliardy korun. Největší měrou se na tržbách podílel český on-line kanál s meziročním růstem o 76 procent.

Přečíst článek

Sortiment se na e-shopu Dr.Max rozšířil během roku 2021 ze 13 tisíc na 20 tisíc položek. Virtuální lékárna zaznamenala v loňském roce 2,5 milionu transakcí a s podílem bezmála 40 procent si udržela postavení jedničky na trhu. Rostoucí on-line prodeje si letos vyžádají nové logistické kapacity, v Nučicích u Prahy tak bude mít Dr.Max nový sklad, spustit by se měl v září. Doplní současné tři základny v Pavlově, Brně a Praze 4.

Významný růst zaznamenal podle ředitele rezervační systém firmy. „V lékárnách je omezenější sortiment, řádově několik tisíc položek, na tom on-line jich máme přes 20 tisíc. Pokud objednáváte a ten sortiment je na lékárně, stává se z objednávky rezervace,“ uvedl Horák. Rezervaci podle něj lékárna potvrdí průměrně do 15 minut.

Loňské hodnocení Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL) znamenalo pro lékárny Dr.Max zlepšení průměrné známky i procentní zastoupení hodnocení stupněm jedna, kterým se klasifikují lékárny bez závad, popřípadě jen se závadami mírnými. Celkem existují tři stupně hodnocení. „Naše hodnocení je dáno dobře nastaveným systémem kvality, který mimo jiné právě na základě kontrol regulátora ještě průběžně vylepšujeme. Podle všeho kvalitu oceňují i naši klienti a odměňují se nám loajalitou,“ dodal Horák.

Dr.Max je největší lékárenskou sítí v Česku. V loňském roce se uzavřelo 24 lékáren Dr.Max, 28 jich naopak firma otevřela, celkem se tak celkový počet zvýšil o čtyři na 466. V Evropě celkem má Dr.Max na 2300 lékáren.

kočka ilustrační foto

Připravuje se kočka, která nevyvolá u lidí alergie a otevře genovému inženýrství cestu na trh se zvířaty

Až u patnácti procent lidí se projevují alergické reakce na kočky. Americká společnost InBio proto vyvíjí geneticky upravená zvířata, která by přecitlivělé reakce nevyvolávala, takže by se mohla prosadit na trhu s domácími mazlíčky. A rozšířit jej i pro hospodářská zvířata.

Přečíst článek

Ikea v Petrohradu, lidé čekají ve frontě

Rusové panikaří, skupují vložky, plenky, léky i cukr

Palivo a topení jsou paradoxně asi jediné položky, které v Rusku nezdražily. Jinak rostou ceny všeho. Pokud by válka trvala rok a inflace rostla nynějším tempem, ceny zboží se ztrojnásobí.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Ziskovost ČEZ snižují zásahy státu. Letošní dividendu zachrání rezervy podniku

Ziskovost ČEZ snižují zásahy státu. Letošní dividendu zachrání rezervy podniku

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme