Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s

Fastfood Wendy’s
Wendy’s
 ČTK

Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.

Společnost se sídlem ve Spojených státech nyní působí v Evropě pouze v Británii, během příštího desetiletí počítá Wendy’s s otevřením stovek restaurací v Evropě. Umístění první české pobočky ani termín otevření řetězec zatím neupřesnil, na dotaz jeho zástupci uvedli, že uvažují o větších městech včetně Prahy.

Řetězec Wendy’s zařadil Česko mezi první země, kam chce v následujících letech rozšířit své služby. „Česko je díky svému silnému trhu, velké tradici rychlého občerstvení a výborné geografické poloze ideální základnou pro naši expanzi v Evropě,“ řekl ředitel společnosti Wendy’s pro Evropu Michael Clarke. Celkem nyní Wendy's provozuje přes 7100 restaurací ve více než 30 zemích.

Šéfkuchař Marcel Ihnačák v magazínu Newstream CLUB

Šéfkuchař Marcel Ihnačák: Souboj na talíři vyhrávají Češi

Pochází z Popradu a na Slovensku patří Marcel Ihnačák mezi nejznámější kuchaře. Snaží se tamní gastronomii vylepšit. Žije a podniká na jižní Moravě. „Česko je napřed před Slovenskem. Vždy o pár let bylo,“ říká šéfkuchař v rozhovoru pro nové číslo magazínu Newstream CLUB, které je věnováno Česko-Slovensku.

Přečíst článek

Záplava nových fastfoodů

Loni v listopadu otevřel na Václavském náměstí svou první pobočku řetězec Popeyes, který se zaměřuje na jídla s kuřecím masem ve stylu kuchyně z americké Louisiany. V nově zrekonstruovaném obchodním domě Máj by pak letos na podzim měl otevřít první českou pobočku americký řetězec rychlého občerstvení Five Guys.

Kromě Česka oznámila společnost Wendy’s rozvoj franšízy také v Irsku a Rumunsku. Právě zahraniční trhy jsou pro rozšíření řetězce zásadní, měly by tvořit až 70 procent expanze. V dalších deseti letech počítá firma se vznikem stovky poboček po celé Evropě, restaurace by chtěla mít například také v Polsku, Španělsku, Portugalsku nebo Francii. Kromě Česka je ale zatím potvrzené pouze Rumunsko a Irsko. V těchto dvou zemích plánuje řetězec otevřít pobočky v příštím roce.

Nejenom výhledy, i vyhlášená zahrádka táhne stovky lidí do Riegrových sadů na Vinohradech.

Pražské pivní zahrádky: Kdo nezná „Riegráče“, jako by v Praze nebyl

Jednu z nejznámějších restauračních zahrádek v Praze lze najít v samém centru města. V Riegrových sadech. Areál o kapacitě 1000 lidí jsme navštívili jako první v našem letním seriálu: Pražské pivní zahrádky.

Přečíst článek

Wendy's se stejně jako Popeyes či Five Guys zaměřuje na přípravu hamburgerů. Vedoucí pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu ve společnosti Cushman&Wakefield Jan Kotrbáček při loňském otevření řetězce Popeyes řekl, že trh s rychlým občerstvením v ČR nadále není zcela nasycený a firmy v tuzemsku fungují velmi dobře. Na otevření první pražské pobočky Popeyes čekali lidé ve frontě několik hodin.

V Česku jsou nejrozšířenější restaurace rychlého občerstvení KFC se 120 podniky a McDonald's, který naposledy otevřel 117. podnik. Na trhu je také například Burger King nebo Pizza Hut.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Smažené kuře z Kentucky je passé. KFC se stěhuje do Texasu, jsou tam nižší daně

Přečíst článek
Doporučujeme