McDonald's vzdal testování objednávkového AI asistenta. Byl chybový
Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald´s kvůli případům často absurdních omylů upouští od používání systému pro příjem objednávek z okének automobilů založeném na umělé inteligenci. Informovala o tom britská zpravodajská stanice BBC, podle které zákazníci například upozorňovali, že systém vyrozuměl, že chtějí zmrzlinu se slaninou nebo kuřecí nugety za 222 dolarů (asi 5130 korun).
McDonald´s testování systému, který ke zpracování objednávek používá software pro rozpoznání hlasů od společnosti IBM, oznámil v roce 2019. Nyní ale sdělil, že z více než stovky poboček, kde ho zkoušel, systém do konce července stáhne. „Po pečlivém zvážení se McDonald´s rozhodl letos ukončit naše globální partnerství s IBM ve věci automatizovaného příjmu objednávek,“ uvedl řetězec v prohlášení. Dodal ale, že věří, že tuto technologii bude v budoucnu v restauracích využívat.
BBC připomíná, že objednávkový systém využívající umělou inteligenci budí od samého začátku kontroverze, které se původně týkaly hlavně toho, že nahradí lidskou práci. Ukázalo se však, že se to aspoň prozatím nestane. Navíc chyby, kterých se systém dopustil, důkladně zdokumentovali lidé na sociálních sítích.
V jednom videu na TikToku, které má 30 tisíc zhlédnutí, se mladá žena snaží přesvědčit umělou inteligenci, že chce vanilkovou zmrzlinu bez karamelu, dostane ale místo ní několik porcí másla. V jiném videu si jistá žena stěžuje, že systém její objednávku popletl, protože na účet jí připočetl devět čajů.
V Jídelně Světozor kousek od Václaváku je kolem poledního plno. Není divu. Tříchodové menu tam nabízí za 149 korun.
Reportáž: Ani McDonald´s ani Popeyes. Na Václaváku se dá najíst rychleji a levněji
Enjoy
Americký výrobce čipů Nvidia se díky pokračujícímu růstu ceny svých akcií stal nejhodnotnější firmou na světě.
Dva se perou, třetí se směje. Nvidia je nejhodnotnější firmou, sesadila Apple i Microsoft
Trhy
Nemyslitelné se stalo skutečností. „Díky marketingu zvládnutému na jedničku“ čekají Češi 34 let po revoluci hodiny na smažené kuře z fast foodu. V zahraničí si ťukají na čelo.
Skvělý marketing udělá z fast foodu slow food
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.