Tesla v Číně s koncem roku ubere plyn

Americká automobilka Tesla plánuje tento měsíc ve svém závodu v Šanghaji snížit produkci ve srovnání s listopadem o 20 procent. S odvolám na informované zdroje to uvedla agentura Bloomberg. Tesla se k těmto informacím nevyjádřila.
Šanghajský závod minulý měsíc dodal 100 291 elektromobilů, což je od jeho otevření v roce 2020 rekord, uvedla agentura Nová Čína. Automobilka snížila v Číně ceny svých vozů Model 3 a Model Y až o devět procent. Nabídla k nim také výhodné pojištění, takže v listopadu prodej aut vyrobených v Číně meziměsíčně stoupl o 40 procent a meziročně téměř o 90 procent.
Továrna v Šanghaji slouží jako hlavní exportní centrum společnosti a je prvním závodem Tesly mimo Spojené státy. Firma začala s jeho výstavbou, když se čínská vláda rozhodla umožnit zahraničním společnostem plné vlastnictví výrobních závodů v Číně.
Model Y automobilky Tesla je celosvětovým hitem a na dobré cestě k umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely na světě letošního roku. Během prvních devíti měsíců se jich po světě prodalo více než půl milionu. Má to ale jeden háček, cena podle země, kde si automobil pořídíte, se liší až o dvojnásobek, uvedla agentura Bloomberg. A z žebříčku, který Bloomberg sestavil, nevychází Česko vůbec lichotivě - Tesla Y je v tuzemsku osmá nejdražší na světě, zatímco u slovenských sousedů druhá nejlevnější po Číně.
Chcete Teslu Model Y? V Česku je osmá nejdražší na světě, u Slováků po Číně nejlevnější
Money
Americká automobilka Tesla, v jejímž čele stojí miliardář Elon Musk, zůstává jedničkou na trhu s elektromobily ve Spojených státech. Její tržní podíl se však snižuje, protože konkurenti uvádějí na trh čím dál více cenově dostupnějších modelů. Vyplývá to ze zprávy společnosti S&P Global Mobility. V letošních prvních třech čtvrtletích se podíl Tesly na trhu s elektromobily v USA podle této zprávy snížil na 65 procent ze 71 procent před rokem a ze 79 procent v roce 2020. S&P předpokládá, že do roku 2025 se tento podíl propadne na méně než 20 procent.
Chmurný výhled pro Teslu. Její podíl na trhu klesne během pár let čtyřnásobně, říká S&P
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.