Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Technologický gigant IBM koupil za 1,2 miliardy českoamerický startup Manta

IBM, ilustrační foto
iStock
 ČTK

Technologická společnost IBM koupila českoamerickou softwarovou firmu Manta. Cenu ani jedna strana nesdělila. Server CzechCrunch uvádí, že by se mohla pohybovat okolo 1,2 miliardy korun, čímž by se jednalo o jeden z největších prodejů start-upu českého zakladatele.

Reklama

Softwarovou platformu Manta používají firmy po celém světě k vytváření tzv. mapy datových toků, která jim umožňuje získat kompletní přehled nad všemi systémy, které používají na zpracování dat. S IBM Manta spolupracovala od loňského června.

Loni v květnu Manta získala kapitálovou investici 800 milionů korun. Podle serveru CzechCrunch se tehdy ocenění start-upu pohybovalo na úrovni osmi miliard korun. Aktuální hodnota není známa.

Václav Podzimek, Alethes

Mánie kolem AI je jen novou investiční bublinou, říká šéf fondu Alethes Václav Podzimek

Každý ekonomický cyklus končí recesí, je jen otázkou, jak bude hluboká, říká v rozhovoru pro Newstream Václav Podzimek, zakladatel fondu Alethes, který spravuje finance i Dalibora Dědka, zakladatele společnosti Jablotron. Běžní investoři by podle Podzimka neměli investovat do jednotlivých akcií, ale držet se investic do celých indexů.

Přečíst článek

Start-up Manta vznikl v roce 2008 původně jako interní nástroj pro mapování datových toků. V roce 2015 začala Manta fungovat jako samostatná firma, která se postupně rozvinula, prošla dvěma investičními koly v hodnotě 18 milionů dolarů (asi 418 milionů korun). Mezi uživatele patří střední a velké společnosti a korporace zejména z finančního, telekomunikačního a zdravotního sektoru po celém světě.

Hlavní sídlo má Manta v Praze, pobočky pak v Lisabonu, Dublinu, New Yorku a v Tampě. Zaměstnává přibližně 150 lidí po celém světě.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme