Technologický gigant IBM koupil za 1,2 miliardy českoamerický startup Manta
Technologická společnost IBM koupila českoamerickou softwarovou firmu Manta. Cenu ani jedna strana nesdělila. Server CzechCrunch uvádí, že by se mohla pohybovat okolo 1,2 miliardy korun, čímž by se jednalo o jeden z největších prodejů start-upu českého zakladatele.
Softwarovou platformu Manta používají firmy po celém světě k vytváření tzv. mapy datových toků, která jim umožňuje získat kompletní přehled nad všemi systémy, které používají na zpracování dat. S IBM Manta spolupracovala od loňského června.
Loni v květnu Manta získala kapitálovou investici 800 milionů korun. Podle serveru CzechCrunch se tehdy ocenění start-upu pohybovalo na úrovni osmi miliard korun. Aktuální hodnota není známa.
Každý ekonomický cyklus končí recesí, je jen otázkou, jak bude hluboká, říká v rozhovoru pro Newstream Václav Podzimek, zakladatel fondu Alethes, který spravuje finance i Dalibora Dědka, zakladatele společnosti Jablotron. Běžní investoři by podle Podzimka neměli investovat do jednotlivých akcií, ale držet se investic do celých indexů.
Mánie kolem AI je jen novou investiční bublinou, říká šéf fondu Alethes Václav Podzimek
Money
Start-up Manta vznikl v roce 2008 původně jako interní nástroj pro mapování datových toků. V roce 2015 začala Manta fungovat jako samostatná firma, která se postupně rozvinula, prošla dvěma investičními koly v hodnotě 18 milionů dolarů (asi 418 milionů korun). Mezi uživatele patří střední a velké společnosti a korporace zejména z finančního, telekomunikačního a zdravotního sektoru po celém světě.
Hlavní sídlo má Manta v Praze, pobočky pak v Lisabonu, Dublinu, New Yorku a v Tampě. Zaměstnává přibližně 150 lidí po celém světě.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.