Slevomat covidu odolal. Zachránily ho letní pobyty

Největší český cestovní a zážitkový portál Slevomat loni i přes pokračující covidová omezení zaznamenal mírné zotavení. Tržby firmy se vyšvihly nad 1,84 miliardy korun, meziročně jsou o tři procenta výš, ale stále téměř o 40 procent níž než v posledním předcovidovém roce 2019. Přes dramatický propad poptávky v první polovině roku tržby táhl skokový růst v létě a předvánoční sezoně.
„Pandemie působila jako svého druhou dvousečná zbraň. V první polovině loňského roku nebylo možné cestovat, tvrdý lockdown omezil i pohyb mezi okresy, což byznys tvrdě zasáhlo. Nicméně tato situace posléze pomohla k tomu, že po rozvolnění poptávka po cestování a zážitcích dramaticky stoupla. Navíc Češi ve velkém zůstávali v tuzemsku, šlo zejména o rodiny s dětmi, pro které bylo cestování do zahraničí náročnější,” přiblížil šéf Slevomatu Ladislav Veselý.
V konkrétních číslech to znamená že Slevomat v rámci segmentu cestování rostl meziročně v průměru o 11 procent. Jen v tuzemsku firma prodala více než 200 tisíc pobytů pro přibližně 400 tisíc zákazníků. V průměru Češi na Slevomatu utratili za pobyt 5000 korun.
Letní sezona byla pro Slevomat vůbec nejlepší v jedenáctileté historii firmy. Jen během období červen až září firma utržila 750 milionů korun.
Třídenní kosmický let, při němž se nyní na oběžnou dráhu Země dostali čtyři američtí civilisté, kteří nejsou profesionálními astronauty, popisují média jako milník v dějinách turistických letů do vesmíru, které se tím zase přiblížily veřejnosti. Co tedy můžete, ale co nesmíte čekat, pokud o takovém letu taky sníte? Překážkou paradoxně nemusejí být peníze, ty může zaplatit někdo jiný...
Chcete letět jako turisté do vesmíru? Co můžete čekat, a co určitě ne
Enjoy
Pomáhaly silné Vánoce
V předvánočním období byla poptávka na Slevomatu o 54 procent vyšší ve srovnání s rokem 2020. Nejžádanější byly zážitky a kosmetické a relaxační procedury.
„Hlavními tahouny byly výstavy a muzea jako například pražské Muzeum fantastických iluzí, plavby lodí po Vltavě, masáže a wellness. Tyto zážitky rostly v hlavní sezoně dokonce několikanásobně,” uvedl Veselý.
Za zážitky lidé loni utratili v hlavní sezoně v průměru 3692 korun, proti stejnému období předcovidového roku 2019 to bylo o 58 procent více.
Slevomat vznikl v roce 2010. Podle informací na webu má více než čtyři miliony registrovaných zákazníků.
Průměrná cena pobytů v hotelech v Praze vlivem koronavirové krize podle rezervačních a prodejních portálů, druhým rokem klesá. Stále v ní totiž chybějí zahraniční turisté.
Pražské hotely zlevňují, v regionech pobyt naopak zdražil
Money
Turistický ruch v Česku vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči.
Cestovní ruch nejvíce utrpěl v Praze. Nedojeli Číňani
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.