Reklama

Slevomat covidu odolal. Zachránily ho letní pobyty

Slevomat, ilustrační foto
Pixabay
Veronika Kudrnová
vku

Největší český cestovní a zážitkový portál Slevomat loni i přes pokračující covidová omezení zaznamenal mírné zotavení. Tržby firmy se vyšvihly nad 1,84 miliardy korun, meziročně jsou o tři procenta výš, ale stále téměř o 40 procent níž než v posledním předcovidovém roce 2019. Přes dramatický propad poptávky v první polovině roku tržby táhl skokový růst v létě a předvánoční sezoně. 

Reklama

„Pandemie působila jako svého druhou dvousečná zbraň. V první polovině loňského roku nebylo možné cestovat, tvrdý lockdown omezil i pohyb mezi okresy, což byznys tvrdě zasáhlo. Nicméně tato situace posléze pomohla k tomu, že po rozvolnění poptávka po cestování a zážitcích dramaticky stoupla. Navíc Češi ve velkém zůstávali v tuzemsku, šlo zejména o rodiny s dětmi, pro které bylo cestování do zahraničí náročnější,” přiblížil šéf Slevomatu Ladislav Veselý.

V konkrétních číslech to znamená že Slevomat v rámci segmentu cestování rostl meziročně v průměru o 11 procent. Jen v tuzemsku firma prodala více než 200 tisíc pobytů pro přibližně 400 tisíc zákazníků. V průměru Češi na Slevomatu utratili za pobyt 5000 korun.

Letní sezona byla pro Slevomat vůbec nejlepší v jedenáctileté historii firmy. Jen během období červen až září firma utržila 750 milionů korun. 

Pohled na Zemi z oběžné dráhy, v tomto případě z Mezinárodní kosmické stanice. Takový si na vlastní oči mohou vychutnat kosmičtí turisté.

Chcete letět jako turisté do vesmíru? Co můžete čekat, a co určitě ne

Třídenní kosmický let, při němž se nyní na oběžnou dráhu Země dostali čtyři američtí civilisté, kteří nejsou profesionálními astronauty, popisují média jako milník v dějinách turistických letů do vesmíru, které se tím zase přiblížily veřejnosti. Co tedy můžete, ale co nesmíte čekat, pokud o takovém letu taky sníte? Překážkou paradoxně nemusejí být peníze, ty může zaplatit někdo jiný...

Přečíst článek

Pomáhaly silné Vánoce

V předvánočním období byla poptávka na Slevomatu o 54 procent vyšší ve srovnání s rokem 2020. Nejžádanější byly zážitky a kosmetické a relaxační procedury.

Reklama

„Hlavními tahouny byly výstavy a muzea jako například pražské Muzeum fantastických iluzí, plavby lodí po Vltavě, masáže a wellness. Tyto zážitky rostly v hlavní sezoně dokonce několikanásobně,” uvedl Veselý. 

Za zážitky lidé loni utratili v hlavní sezoně v průměru 3692 korun, proti stejnému období předcovidového roku 2019 to bylo o 58 procent více.

Slevomat vznikl v roce 2010. Podle informací na webu má více než čtyři miliony registrovaných zákazníků.

Pražským hotelům chybí zahraniční turisté.

Pražské hotely zlevňují, v regionech pobyt naopak zdražil

Průměrná cena pobytů v hotelech v Praze vlivem koronavirové krize podle rezervačních a prodejních portálů, druhým rokem klesá. Stále v ní totiž chybějí zahraniční turisté.

Přečíst článek

Praha

Cestovní ruch nejvíce utrpěl v Praze. Nedojeli Číňani

Turistický ruch v Česku vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči.  

Přečíst článek

Reklama

Související

ulice Na Příkopě Praha

Štěpán Křeček: Česko je zpět na mapě cestovatelů. Počet zahraničních hostů roste astronomicky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme