Volkswagen padá a Škoda slaví rekordní čtvrtletí
 
                            Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila provozní zisk zhruba o 12 procent na téměř 1,29 miliardy eur (31,5 miliardy korun).
Celkový prodej aut se pak zvýšil na 582 tisíc z 548 tisíc před rokem. Ve své výsledkové zprávě o tom dnes informoval mateřský koncern Volkswagen. Pololetní tržby Škoda meziročně zvýšila na 15,07 miliardy eur z 13,65 miliardy eur ve stejném období loni.
Koncern Volkswagen rovněž uvedl, že Škoda dosáhla ve čtvrtletí provozní marže 8,5 procenta a zaznamenala nejlepší čtvrtletní výsledek v historii se zhruba 740 miliony eur (18,2 miliardy korun).
Meziroční nárůst prodeje vozů Škoda o 6,3 procenta podle automobilky souvisí především se silnou poptávkou po elektrických modelech SUV Elroq a Enyaq. Zvýšila se také poptávka po modelu Kodiaq. Na indickém trhu se podle zprávy dařilo modelu Kylaq.
Podrobné výsledky hospodaření zveřejní Škoda Auto v pondělí.
Volkswagen zvýšil prodej aut
Německá automobilová skupina Volkswagen v prvním pololetí hospodařila s provozním ziskem 6,7 miliardy eur (164,5 miliardy korun), což je meziroční pokles o 33 procent. Prodej aut pak největší automobilka v Evropě zvýšila na 4,36 milionu z 4,34 milionu před rokem. Firma to uvedla ve zprávě o výsledcích hospodaření.
Tržby z prodeje aut klesly v pololetí o 0,3 procenta na 158 miliard eur. Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda, které se ovšem podle výsledkové zprávy dařilo.
Ve druhém čtvrtletí koncernu Volkswagen klesl provozní zisk meziročně o 29 procent na 3,8 miliardy eur. To odpovídá provozní marži 4,7 procenta. Jako důvod automobilka uvedla cla a náklady na restrukturalizaci a také zvýšený prodej elektrických modelů s nižší marží. Tržby ve druhém čtvrtletí klesly na 80,6 miliardy eur.
Závod ve městě Nan-ťing se uzavírá kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem. 
	Volkswagen ukončil výrobu v čínské fabrice, odkud sjížděly i škodovky
		Zprávy z firem
		
Automobilka Škoda Auto ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt meziročně o 18,7 procenta na 270 800 vozidel. Oznámil to ve středu mateřský koncern Volkswagen. Škoda tak zaznamenala zdaleka nejvýraznější růst odbytu ze všech značek skupiny Volkswagen. Celá skupina zvýšila čtvrtletní odbyt o 1,2 procenta nad 2,27 milionu vozů. 
	Škoda zvýšila čtvrtletní odbyt skoro o pětinu, zastínila zbytek koncernu VW
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
