Reklama

Škoda Auta nemá díly. Od půlky říjny do konce roku omezí či zcela zastaví výrobu

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.
Škoda Auto

Škoda Auto výrazně omezí nebo zcela zastaví výrobu ve všech třech českých závodech až do konce tohoto roku. Chybí jí palubní čipy. Odbory připustily výraznější krácení mezd zaměstnanců.

Reklama

Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října výhledově do konce roku výrazně omezí či zcela zastaví výrobu ve všech třech svých českých závodech. Důvodem jsou chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Firma se zaměří na dokončení velkého množství rozpracovaných vozů, uvedl vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.

Podle Škody může za nedostatek polovodičů snížení produkce výrobců v Asii, a to kvůli pandemii koronaviru. Nejde o první zastavení výroby ve Škodě kvůli chybějícím čipům. Naposledy stály výrobní linky v týdnu od 27. září. Výroba se kvůli pandemii koronaviru zastavila také loni, zaměstnanci byli doma od 18. března do 27. dubna.

„Následky tvrdě zasáhly celý automobilový průmysl, některé konkurenční značky své závody již kompletně uzavřely do konce roku 2021. Této globální krizi se nedokáže vyhnout ani společnost Škoda Auto. Také my budeme muset výrobu výhledově od 42. kalendářního týdne do konce roku výrazně omezit, případně úplně zastavit,” řekl Kotera.

Výroba v mladoboleslavské továrně Škoda Auto

Čipový hladomor letos připraví světové automobilky o biliony na tržbách

Pokračující nedostatek čipů v letošním roce připraví globální automobilový průmysl na tržbách o 210 miliard dolarů (přes 4,5 bilionu korun). Předpověděla to podle serveru CNBC poradenská společnost AlixPartners.

Přečíst článek

Škoda bude dokončovat vozy, kterým kvůli nedostatku čipů chybí některé součástky. Počet rozdělaných skladovaných vozů se dlouhodobě pohybuje mezi 30 tisíci a 50 tisíci. „Proto se ze všeho nejdříve soustředíme na dokončení těchto automobilů, abychom je mohli co nejrychleji dodat našim zákazníkům,” řekl Kotera.

Reklama

Prioritou firmy je podle Kotery zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy zaměstnanců. Ti nyní zůstávají doma za 85 procent průměrné mzdy, podle odborů ale hrozí snížení na 80 procent. „Předpokládáme, že výroba polovodičů se v druhé polovině roku 2022 opět začne postupně rozbíhat. Celá situace spojená se zásobováním by se měla následně zklidnit,” řekl Kotera.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.

E&Y: Automobilky se z koronakrize otřepaly. Podržely je ziskovější modely

Světové automobilky mají za letošní první pololetí rekordní provozní zisk. Navzdory problémům s dodávkami čipů. Koncerny těží z většího zájmu o drahé a velké modely.

Přečíst článek

Křemík, ilustarční foto

Domino efekt křemíku. Prudký růst jeho ceny může světové ekonomice přivodit šok

Ceny kovového křemíku za necelé dva měsíce vzrostly o 300 procent. Příčinou je omezení produkce v Číně kvůli výpadkům dodávek elektřiny.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme