Rychlá móda dál táhne. Zisky H&M výrazně rostou
„Prodej v kamenných obchodech se podstatně zvýšil, dál se ale daří také on-line prodeji,“ uvedla generální ředitelka oděvního řetězce H&M Helena Helmerssonová. Podle ní sice problémy a zpoždění v dodavatelském řetězci stále existují, ale postupně se zmírňují.
Švédský oděvní řetězec H&M ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil zisk před zdaněním o 33 procent na 4,78 miliardy švédských korun (11,06 miliardy korun), čímž vysoko překonal odhady. Firma těžila z oživení zájmu zákazníků po koronavirové pandemii. Druhý největší prodejce módního oblečení na světě to uvedl na svém webu. Analytici v anketě společnosti Refinitiv zisk v průměru odhadovali na 3,87 miliardy švédských korun.
Krátce po vypuknutí konfliktu se luxusní móda a doplňky staly oblíbeným cílem ruských boháčů. Snažili se utratit co nejvíc rublů, než ruská měna spadla o desítky procent.
Rusové si již luxus nekoupí. Končí tam Louis Vuitton i Gucci
Zprávy z firem
„Prodej v kamenných obchodech se podstatně zvýšil, dál se ale daří také on-line prodeji,“ uvedla generální ředitelka firmy Helena Helmerssonová. „Problémy a zpoždění v dodavatelském řetězci stále existují, ale postupně se zmírňují,“ dodala.
Vedení firmy se rozhodlo od 29. června odkupovat vlastní akcie třídy B v celkovém objemu tři miliardy švédských korun. Společnost zrychluje expanzi v Latinské Americe, kde podepsala velké množství nájemních smluv pro nové prodejny.
Červnové tržby v místních měnách by se měly podle dosavadních odhadů meziročně snížit o šest procent. Na vině je především pozastavený prodej v Rusku, na Ukrajině a v Bělorusku.
Svět módy přišel o jednu z největších ikon současnosti. V pouhých 41 letech podlehl rakovině Virgil Abloh, muž, který proměnil Louise Vuittona. Bernard Arnault, šéf módního impéria, nad skonem šéfdesignéra značky vyjádřil lítost. „Jsem v šoku z této hrozné zprávy,” citovala Arnaulta agentura Reuters.
Zemřel Virgil Abloh. Muž, který vytvořil módu 21. století
Leaders
Předchozí vláda zvolila plošný model pomoci, který současný kabinet označuje za vyhazování peněz z helikoptéry. "Jde jen o zastírací manévr vlády, která pro podnikatele nic nedělá," kontruje bývalý ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (ANO).
Sto milionů pro PPF i kavárny Costa Coffee. Kdo dostal nejvíc od státu kvůli pandemii
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.