Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Rodí se japonská aliance. Nissan a Honda chtějí spolupracovat při vývoji elektromobilů

Rodí se japonská aliance. Nissan a Honda chtějí spolupracovat při vývoji elektromobilů
Profimedia
 ČTK

Japonské automobilky Nissan a Honda chtějí spolupracovat ve vývoji elektromobilů a inteligentních technologií pro automobily. Cílem je snížit náklady a zlepšit konkurenceschopnost, oznámily firmy. Automobilky tak spojí své zdroje v odvětví, ve kterém japonští výrobci aut zaostávají.

Reklama

Podniky se dohodly na zahájení takzvané studie proveditelnosti strategického partnerství a jejich dohoda je nezávazná, uvedli na dnešní tiskové konferenci ředitelé obou automobilek. Zdroje obeznámené se situací agentuře Kjódó už dříve řekly, že automobilky uvažují o společném nákupu dílů a sdílení hlavních komponentů pro své elektromobily.

Krok přichází v době, kdy celosvětově zesílila konkurence na trhu s elektromobily a na mnoha trzích prodej plně elektrických automobilů roste s tím, jak se země snaží snížit emise oxidu uhličitého. Snižování nákladů je při vývoji plně elektrických aut důležité. Tyto vozy mají drahé baterie a další sofistikované systémy.

Evropské automobilky kují společný plán, jak přežít čínskou automobilovou invazi

Automobilky Volkswagen, Renault a Stellantis nyní přemýšlejí o dříve nemyslitelném - tito zapřisáhlí konkurenti zkoumají možnosti spojení, aby mohli vyrábět levnější elektromobily a odvrátili existenční hrozby, píše Bloomberg.

Přečíst článek

Společně proti Číně. A Tesle

„Nově vznikající hráči jsou velmi razantní a prosazují se neuvěřitelnou rychlostí,“ řekl generální ředitel Nissanu Makoto Učida. „Nemůžeme v této konkurenci zvítězit, pokud se budeme držet konvenčního vžitého názoru a tradičního přístupu,“ dodal.

Prezident Hondy Tošihiró Mibe řekl, že obě firmy podepsaly nezávazné memorandum o porozumění, které se týká oblastí možné spolupráce, její rozsah ale bude teprve určen. Spolupracovat by firmy mohly doma i v zahraničí.

Případné spojení by vytvořilo silnou japonskou alianci, která by se mohla postavit dominantním zahraničním konkurentům, jako je americká automobilka Tesla a čínská společnost BYD. Mohlo by také znamenat změnu současné strategie Nissanu na trhu s elektromobily. Nissan se dosud zaměřoval na svoji alianci s francouzským Renaultem a s japonskou automobilkou Mitsubishi. Loni se rozhodl investovat do nového podniku Renaultu na výrobu elektromobilů nazvaného Ampere, aby rozšířil svou nabídku. Elektromobil Nissan Micra má sdílet stejnou architekturu jako nový Renault Five a bude se vyrábět ve stejném závodě v severní Francii.

Potenciální spolupráce s Hondou by alianci s Renaultem a Mitsubishi ovlivnit neměla. Loni Nissan omezil rozsah své spolupráce s Renaultem a francouzská automobilka od té doby podepsala dohody s novými partnery, jako je čínská společnost Geely.

Honda tradičně dává přednost vlastnímu vývoji vozů. V posledních letech ale rozšířila spolupráci ve výrobě elektromobilů s dalšími společnostmi, jako je Sony a General Motors.

Elektromobil automobilky Leapmotor

Další krok Číny v Evropě. Koncern Stellantis a Leapmotor zakládají společný podnik

Čínský regulátor dal zelenou společnému podniku automobilek Stellantis a Leapmotor. S odvoláním na dva informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Společný podnik Stellantisu umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla Leapmotor mimo Čínu. Po schválení ze strany čínské Národní rozvojové a reformní komise (NDRC) se čeká ještě na obdobný krok regulátorů na dalších trzích.

Přečíst článek

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů

Volkswagen potrápí invaze levných aut z Číny. Koncern čeká pomalejší růst tržeb

Akcie Volkswagenu klesly poté, co automobilka uvedla, že růst tržeb se letos zpomalí z 15 na 5 procent. Koncern, do kterého patří i mladoboleslavská Škoda Auto, sníží pětiletý plán výdajů do roku 2029 o 10 miliard korun, píše Bloomberg. Automobilový koncern se podle agentury potýká s klesající poptávkou po elektrických vozidlech a sílící konkurencí.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme