Rekordní investice v herním průmyslu. Microsoft chce dokončit převzetí Activision
Americká softwarová společnost Microsoft plánuje dokončit převzetí vývojáře her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu Activision Blizzard 13. října, pokud se jí podaří získat povolení od britského antimonopolního úřadu. Uvedl to server The Verge s odvoláním na informovaný zdroj. Transakce v hodnotě téměř 1,6 bilionu korun je největším obchodem v herním průmyslu, spojí sílu Microsoftu na trhu konzolí s herními tituly Activision, jako jsou Call of Duty, World of Warcraft a Candy Crush.
Microsoft v červenci prodloužil datum ukončení transakce na 18. října, aby získal více času na získání souhlasu britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA).Ten zůstal jediným regulátorem, který návrh na největší akvizici ve videoherním průmyslu v historii neschválil. Minulý měsíc ale získal Microsoft předběžný souhlas CMA poté, co firma Activision souhlasila s prodejem svých práv na streamování firmě Ubisoft Entertainment. Konečné rozhodnutí CMA se očekává příští týden.Firmy na žádost agentury Reuters o komentář nereagovaly.
Světová trojka
Spojení firem bylo oznámené loni v lednu. Akvizice má urychlit růst herní divize Microsoftu. Po dokončení transakce by Microsoft byl třetí největší herní firmou na světě podle výše tržeb za společnostmi Tencent a Sony.
EU po ústupcích Microsoftu schválila dohodu letos v květnu. Americká Federální obchodní komise (FTC) se snažila zablokovat akvizici u soudu, s požadavkem však neuspěla a soud v červenci žádost FTC na zablokování transakce zamítl.
Americká softwarová společnost Microsoft od příštího týdne zařadí do svého operačního sytému Windows asistenta s umělou inteligencí Copilot. Poprvé se objeví 26. září v bezplatné aktualizaci Windows 11, později bude k dispozici také ve prohlížeči Edge a softwarové sadě Microsoft 365, uvedla firma.Windows od Microsoftu dostanou asistenta s umělou inteligencí
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?