Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ředitelé, obchodníci a marketéři. To jsou pro majitele firem nejžádanější pozice

ilustrační foto
iStock
 nst
nst

Lidé nechtějí, aby jim šel šéfovat člověk z jiného odvětví. Takové přestupy na ředitelských pozicích představují pouze 25 procent.  Také platí, že noví CEOs získávají svou pozici spíše povýšením, a to především z obchodních pozic, než externím náborem.  

Reklama

Pandemie přinesla i na headhunterský trh řadu změn: příležitosti pro nové hráče a i nutnou obměnu v oborech, kde změna byla sporadická či nenastala už léta. U některých korporací vedla změna v mnoha případech k centralizaci rolí mimo Českou republiku, vyplývá ze studie headhunterské firmy Andersen Willinger. 

Chladný leden a marketing

Celkově se nábor za období pandemie zvýšil, mezi lety 2019 a 2021 došlo k navýšení o dvacet procent. „Pandemie nábor časově rozkolísala. Nejsilnějším obdobím roku 2021 byla jeho druhá polovina, a nikoliv leden jako tomu bývalo v minulosti. Toto se opakovalo také v letošním lednu 2022,” říká šéfka Anderson Willinger Lucie Teisler. 

Novou provozní ředitelkou českého startupu Fondee se stala Laureen Höllge (28).

Novou provozní ředitelkou českého startupu Fondee se stala Laureen Höllgeová

Investiční startup Fondee má novou provozní ředitelku (COO), stala se jí Laureen Höllgeová (28), která dříve pracovala jako konzultantka a má zkušenosti také v pozici marketingové manažerky. Ve Fondee bude zodpovědná především za organizaci růstu firmy. Soustředit se chce zejména na plánovanou expanzi do zahraničí.

Přečíst článek

V roce 2021 se počet změn v rolích CEOs zvýšil o polovinu vůči roku 2019, a to především v oborech e-commerce, reklama a komunikace a rychloobrátkového zboží, takzvaného FMCG.  

„Na straně druhé, zaběhlou rutinou zůstává stále relativně nízká schopnost společností vnímat přínosy nového CEO přicházejícího z jiného oboru. Takové přestupy představují pouze 25 procent.  Stejně tak zůstává v platnosti, že noví CEOs získávají svou pozici spíše povýšením, a to především z obchodních pozic, než externím náborem," popisuje Lucie Teisler. Průměrně se povyšuje 44 procent manažerů a externě se shání management z 56 procent. Z toho 63 procent přichází odjinud než z přímé konkurence.  

Mark Richardson z Colliers

Průmyslové a investiční týmy v Colliers Czech Republic nově vede Mark Richardson

Doba po pandemii přinesla v Colliers mnoho změn, mimo jiné i větší potřebu synergie a spolupráce týmů. V souvislosti s tím byl od února vede průmyslový i investiční tým Colliers Česká republika Mark Richardson. 

Přečíst článek

Po rolích CEO a obchodních pozicích byl třetí nejvíce obsazovanou rolí marketing. Potřeba kulminovala mezi říjnem 2020 a říjnem 2021. U těchto rolí se podle headhunterů změnila zásadně skladba zodpovědností, a to především v řízení dat, CRM a digitálních komunikačních kanálů. Čtvrtou nejčastěji obsazovanou rolí bylo HR - jediná role, kde v obsazenosti dominují ženy. Nárůst počtu HR změn měl proto přímý vliv na celkové zvýšení počtu žen v managementu.  

E-commerce má boom i v HR

Prvním oborem, v němž proběhlo nejvíce změn ve vedení, je e-commerce. Nováčkem mezi obory s velkou obměnou vedení je dále obor reklamy a komunikace, který se po útlumu od roku 2018 dostal na čtvrtou pozici v počtu změn. Následuje strojírenství, které nejčastěji posilovalo role generálních ředitelů a prodeje. Významnými, ale stabilními obory řadících se do top 5 v počtu změn, je obor IT a FMCG - zde největší počet změn v roli CEO tvořili expatrioti. Zároveň je to i obor, ve kterém dochází nejčastěji k internímu povyšování. 

Podle studie Anderson Willinger nastala změna ve vzájemném očekávání u společností a ředitelů.

Manažeři jsou méně obchotni cestovat a dojíždět za prací, protože to vyžaduje obětování více času, méně práce z domova a podobně. Za druhé, je to očekávání rychlých výsledků od nového ředitele, tedy nábor takzvaně hotového člověka. S tím souvisí nové požadavky na kvalitu ředitelů v oblastech, ve kterých zatím zkušenosti či znalosti manažerům chybí nebo je nemají zatím tak rozsáhlé. 

Čtveřice zakladatelů

Český software „odemyká“ i newyorské mrakodrapy. J&T mu pomůže s další expanzí

Vyšší desítky milionů korun investuje fond J&T Ventures do českého start-upu Sharry. Jeho řešení pro správu budov a mobilní přístup do kanceláří využívají newyorské mrakodrapy i další office projekty od Prahy, přes ​​​​​​​Bukurešť až po Johannesburg. Peníze firma využije k další expanzi.

Přečíst článek

Za třetí, společnosti se mnohem více soustředí na osobnostní kvality jako je vyzrálost a stabilita v emočně vypjaté době, a zároveň mají malou dávku tolerance při absenci těchto vlastností. To však často nekoresponduje s představami ředitelů, kteří si během období pandemie uvědomili a objevili řadu dalších možností či kvalit uplatnitelných pro další kariéru i mimo korporace. 

Za čtvrté, a to je velmi zásadní, společnosti nebo obory, které byly léta atraktivní, přestávají mít své pozlátko atraktivity a ředitelé se raději vidí ve flexibilnějších a modernějších prostředích.  „Bohužel přitom zapomínají na svůj adekvátní osobnostní rozvoj, a zároveň uplatňováním naučených zvyků z korporací často v novém prostředí naráží. Lze proto s velkou mírou pravděpodobností očekávat, že to může být jeden z důvodů poměrně razantního zkrácení celkové průměrné délky CEOs a exekutivních ředitelů v daných pozicích,” dodává Lucie Teisler.

Louis Vuitton

Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Kreativní marketing vstupuje do nové éry. Slovo si bere umělá inteligence. V Publicis Groupe budou připraveni

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme