Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

První oběť inflace: Danone omezí výrobu a razantně zúží nabídku jogurtů

Danone omezí výrobu některých jogurtů
Pixabay
 ČTK

Danone musí reagovat na růst cen ropy a papíru a na měnící se návyky spotřebitelů, kteří omezují nákupy. Snaží se také vyjít vstříc obchodníkům, kteří se snaží ušetřit na přepravě zboží a jeho skladování.

Reklama

Francouzský potravinářský gigant a největší světový výrobce jogurtů Danone omezuje rozmanitost produktů, které prodává. Agentuře Reuters to řekla vedoucí globálního prodeje firmy Ayla Zizová. Společnost je podle ní nucena reagovat na růst cen ropy a papíru a na měnící se návyky spotřebitelů, kteří kvůli zdražování, způsobenému vyššími cenami dopravy po koronavirové pandemii a ruskou válkou na Ukrajině, omezují nákupy.

Vše o inflaci na jednom místě 

Zizová uvedla, že Danone chce „zůstat konkurenceschopné“, takže neomezuje slevové akce, ale místo toho prodává méně typů produktů, což mu také pomůže ušetřit náklady na logistiku. Firma podle ní omezuje takzvané „skladové jednotky“, což znamená, že některé supermarkety by měly dostávat výrobky s méně druhy příchutí a menší výběr velikostí balení. Společnost nyní jedná s jednotlivými zákazníky, aby vyhodnotila, které sklady omezit.

Ilustrační foto

Pivo za 70 korun? Možná už po létě, říká restauratér

Aktuálně si gastro provozovatelé nemohou stěžovat na nedostatek hostů. S obavami ale vyhlížejí následující měsíce. Razantní zdražování energií může už na konci léta ukončit činnost některých podniků na malých městech a vesnicích. A na co se mají připravit hosté? Další zdražování obědů a piva je nevyhnutelné. „Původně jsem předpokládal, že hladinka piva z čepu v Praze bude stoupat k úrovni 70 korun pomaleji a dostihne ji až v příštím roce. Může se to ale klidně stát už letos na podzim,“ říká pro Newstream garant projektu Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků Luboš Kastner.

Přečíst článek

Spotřebitelské společnosti jako Danone vyrábějí mnoho verzí stejného produktu – od velkých a malých kelímků stejného jogurtu po různé příchutě a množstevní balení. Zjednodušení sortimentu by mohlo znamenat, že některé z nich by mohly být obětovány, aby bylo pro maloobchodníky levnější je skladovat a spravovat menší a méně složité skladové zásoby. Supermarkety by tak mohly na skladování, sledování a přepravu produktů vynakládat méně peněz.

Zdražuje přeprava zboží a sklady

Výrobci potravin vedou se supermarkety od loňského roku rozhovory o cenách. Diskuse jsou obzvláště tvrdé v Evropě, protože zdejší náklady na dopravu se vyšplhaly na rekordní výši. Britský potravinářský řetězec Tesco v pátek uvedl, že někteří Britové kvůli růstu životních nákladů nakupují méně či častěji přechází na levnější produkty jeho vlastní značky. Některé obchody s potravinami řadu výrobků z pultů už letos odstranily, protože si je dál nemohly dovolit prodávat.

Japonsko

Japonci mají po desítkách let inflaci. Lidé jsou naštvaní a centrální banka má starosti

Japonský jen je nejslabší za 32 let. Inflace přes dvě procenta je to, po čem vláda a centrální banka roky toužily. Jenže jak se říká, odříkaného chleba největší krajíc. Centrální banka je i tak v pasti.

Přečíst článek

Jak ušetřit na jídle, ale nešetřit na sobě. Jíst skromně je sexy

Snaha uvařit co nejlevněji se stává s ohledem na inflaci aktuálním trendem řady domácností. Tzv. skromné jídlo by ale bylo gastronomickým trendem i bez napjaté ekonomické situace. Špičkoví šéfkuchaři se na základní a prosté suroviny zaměřují už pár let. V mrkvi, celeru, bramborách, zelí, fazolích nebo květáku vidí potenciál, který – bohužel – zatím zůstává řadě běžných smrtelníků skryt. Vařit levně si žádá kuchařské zkušenosti a ochotu učit se.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Jak se vám žije? Řekněte to bagetou. Francouzský pekař nechal na zákaznících, kolik mu za ni zaplatí

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme