Problémy u výrobce baterií. Švédský Northvolt propustí čtvrtinu zaměstnanců
Švédský výrobce baterií pro elektromobily Northvolt zruší ve Švédsku 1600 pracovních míst. Reaguje tak na napjatou finanční situaci a na pokles poptávky. Northvolt má podle svých internetových stránek nyní více než 6500 zaměstnanců.
Propouštění se nejvíce dotkne velké továrny ve městě Skellefteaa na severu Švédska, která se nazývá Northvolt Ett. V té Northvolt zruší až 1000 pracovních míst. Firma dodala, že pozastaví plány na rozšíření závodu a své zdroje zaměří na urychlení výroby bateriových článků v závodě a na splnění závazků vůči stávajícím zákazníkům.
Zhruba 400 míst bude zrušeno ve výzkumném závodě ve městě Västeraas a dalších 200 v hlavním městě, kde sídlí většina podpory.
Zajištění budoucnosti
Generální ředitel Peter Carlsson uvedl, že propouštění je nutné kvůli zajištění budoucnosti firmy. „Nyní musíme veškerou energii a investice soustředit do naší hlavní činnosti. Úspěch při náběhu výroby v Northvolt Ett je rozhodující pro dodávky našim zákazníkům a také proto, abychom umožnili udržitelné fungování podniku,“ uvedl.
Společnost Northovolt byla založena v roce 2016 a je jednou z velkých evropských firem na výrobu baterií pro elektrormobily. Evropa se nyní snaží dohnat konkurenci z Asie a Severní Ameriky. V posledních měsících ale výroba v Northvoltu nabírá zpoždění. V květnu automobilka BMW kvůli těmto zpožděním odstoupila od smlouvy o dodávce baterií za dvě miliardy eur (50,2 miliardy korun).
Největším akcionářem Northvoltu je německá automobilka Volkswagen. Od svého založení firma získala 15 miliard dolarů (339 miliard korun) ve formě půjček a kapitálových vkladů. Podle švédských médií se snaží zorganizovat novou emisi akcií za 7,5 miliardy švédských korun (16,6 miliardy korun).
Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.
Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna
Zprávy z firem
V norských autosalonech mají napřesrok zůstat jen elektromobily. To je lehce dosažitelný cíl, protože vozy s elektrickým pohonem už celkově převažují nad benzínovými a bezkonkurenčně dominují prodejům nových aut. Proč se Norsku daří tam, kde Evropská unie selhává?
Norsko brzy ovládnou elektromobily. Dlouhodobá ekologická politika se vyplácí
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.