Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Problémy u výrobce baterií. Švédský Northvolt propustí čtvrtinu zaměstnanců

Výroba v továrně Northvolt
Northvolt
 ČTK

Švédský výrobce baterií pro elektromobily Northvolt zruší ve Švédsku 1600 pracovních míst. Reaguje tak na napjatou finanční situaci a na pokles poptávky. Northvolt má podle svých internetových stránek nyní více než 6500 zaměstnanců.

Propouštění se nejvíce dotkne velké továrny ve městě Skellefteaa na severu Švédska, která se nazývá Northvolt Ett. V té Northvolt zruší až 1000 pracovních míst. Firma dodala, že pozastaví plány na rozšíření závodu a své zdroje zaměří na urychlení výroby bateriových článků v závodě a na splnění závazků vůči stávajícím zákazníkům.

Zhruba 400 míst bude zrušeno ve výzkumném závodě ve městě Västeraas a dalších 200 v hlavním městě, kde sídlí většina podpory.

Zajištění budoucnosti

Generální ředitel Peter Carlsson uvedl, že propouštění je nutné kvůli zajištění budoucnosti firmy. „Nyní musíme veškerou energii a investice soustředit do naší hlavní činnosti. Úspěch při náběhu výroby v Northvolt Ett je rozhodující pro dodávky našim zákazníkům a také proto, abychom umožnili udržitelné fungování podniku,“ uvedl.

Společnost Northovolt byla založena v roce 2016 a je jednou z velkých evropských firem na výrobu baterií pro elektrormobily. Evropa se nyní snaží dohnat konkurenci z Asie a Severní Ameriky. V posledních měsících ale výroba v Northvoltu nabírá zpoždění. V květnu automobilka BMW kvůli těmto zpožděním odstoupila od smlouvy o dodávce baterií za dvě miliardy eur (50,2 miliardy korun).

Největším akcionářem Northvoltu je německá automobilka Volkswagen. Od svého založení firma získala 15 miliard dolarů (339 miliard korun) ve formě půjček a kapitálových vkladů. Podle švédských médií se snaží zorganizovat novou emisi akcií za 7,5 miliardy švédských korun (16,6 miliardy korun).

Volvo mění plány. Automobilka ustupuje od plně elektrické budoucnosti

Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna

Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.

Přečíst článek

Norsko brzy ovládnou elektromobily

Norsko brzy ovládnou elektromobily. Dlouhodobá ekologická politika se vyplácí

V norských autosalonech mají napřesrok zůstat jen elektromobily. To je lehce dosažitelný cíl, protože vozy s elektrickým pohonem už celkově převažují nad benzínovými a bezkonkurenčně dominují prodejům nových aut. Proč se Norsku daří tam, kde Evropská unie selhává?

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme