Představenstvo ČEZ mělo příjem 135 milionů, šéf si loni přišel na 35 milionů
Sedm členů představenstva energetické společnosti ČEZ mělo v loňském roce celkový příjem stejný jako v roce 2022. Celkem si přišli na téměř 135 milionů korun. Nejvíc dostal šéf představenstva a generální ředitel Daniel Beneš, který měl nárok na skoro 35 milionů korun. Vyplývá to z pozvánky na červnovou valnou hromadu společnosti.
Polostátní ČEZ měl v loňském roce čistý zisk zhruba 29,6 miliardy korun. Firma dnes spolu s odměnami vedení zveřejnila také pozvánku na schůzi valné hromady podniku, která se uskuteční v pondělí 24. června v Praze.
Na dividendách v ní společnost navrhuje rozdělit 80 procent z loňského očištěného zisku, který činil 34,8 miliardy korun. Navržená dividenda tak odpovídá 52 korunám na akcii a celkem 28 miliardám korun. Akcionáři mohou podat vlastní protinávrh k dividendě. Loni tak stát jako největší z nich učinil, když prosadil vyplacení plného zisku. O konečné výši dividendy rozhodne valná hromada.
Skupina ČEZ patří k největším energetickým podnikům v Česku. Jejím většinovým akcionářem je stát, který prostřednictvím ministerstva financí drží zhruba 70 procent akcií.
ČEZ navrhuje dividendu za loňský rok ve výši 52 korun na akcii. Druhý nejvyšší zisk za deset let i přes mimořádnou daň a odvody stále umožňuje i podle samotného ČEZ vyplácet dividendu právě v takové výši. To by byla druhá nejvyšší úroveň dividendy rovněž za uplynulých deset let.
ČEZ navrhuje dividendu 52 korun na akcii. Stát by mohl žádat až dvojnásobek
Názory
Čistý zisk energetické firmy ČEZ letos v prvním čtvrtletí meziročně stoupl o čtvrtinu na 13,6 miliardy korun. Provozní výnosy naopak klesly o šest procent na 87,4 miliardy korun. Firma zároveň potvrdila výhled hospodaření na celý letošní rok, oproti výchozí predikci zveřejněné v březnu tak zůstal beze změny. ČEZ ve čtvrtletí zvýšil zisk na 13,6 miliardy. Firmě klesly výnosy
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?