Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praha nabízí téměř dva tisíce sdílených vozů. Jejich obliba roste i kvůli covidu

Parkování v Praze
se svolením Anytime
 nst
nst

Potenciál českého trhu sdílených aut je podle společnosti Anytime zhruba trojnásobný oproti současnosti. Car4Way nabízí tisíc vozů v Praze, další stovku v Brně.

MHD bude i v roce 2022 v Praze převládajícím způsobem dopravy. Více než třetina Pražanů ji bude dle průzkumu Anytime využívat každý den a zároveň bude klesat počet lidí, kteří denně v hlavním městě používají svůj vlastní automobil.

Naopak je očekáván další nárůst zájmu o jízdu sdílenými auty. Ty dnes využívá přes 11 % obyvatel, číslo dlouhodobě roste a další růst je poháněn i obavou z nákazy koronavirem a nedostatkem nových automobilů. Potenciál sdíleného užívání aut pak je podle odhadů společnosti až trojnásobek oproti současnosti.

Bytové domy projektu Unicity Living na Zeleném trojúhelníku vedle kampusu Západočeské univerzity v Plzni na snímku z 18. března 2021. Byty, které postavila česká realitní a investiční společnost Daramis, koupila švédská společnost Heimstaden, třetí největší poskytovatel nájemního bydlení v Evropě.

Výstavba nájemního bydlení raketově roste. Developeři vidí v nájmu budoucnost

Na pražský trh letos míří stovky nájemních bytů, nejvíc za poslední desítky let. Rodí se staronový trend, nájemní bydlení. Protože ceny nových bytů už jsou pro Čechy příliš drahé.

Přečíst článek

„Tedy to platí, když zohledníme i další velká města. Zásadně se rozšiřuje povědomí o službě, dříve jezdili spíše nadšenci, postupně se z futuristické záležitosti stává běžná věc,“ odhaduje ředitel českého zastoupení společnosti Anytime Milan Beutl. Podle něj se carsharing v Praze stále vyvíjí. „Sdílených aut zde jezdí asi tisíc dvě stě, prostor pro další rozvoj tu ještě ale je a očekáváme, že sdílená auta zažijí v roce 2022 další růst zájmu. Role carsharingu je v užitečné alternativě,“ dodává Beutl.

S celkovým počtem sdílených vozů v Praze však polemizuje vedení největšího poskytovatele sdílených vozů u nás Car4Way. Ve skutečnosti je ještě vyšší. „Anytime uvádí, že provozuje 500 vozů, GreenGo 200 vozů a několik menších členů České Asociace Carsharingu další vozy. Naše společnost Car4Way pak v Praze provozuje přes 1000 vozů. Celkem se tedy dostaneme na počet přes 1800 sdílených vozů jen v hlavním městě,“ vypočítává obchodní a marketingový ředitel Car4Way Josef Ciglanský. „Vedle tisícovky vozů v Praze pak máme ještě dalších sto sdílených automobilů v Brně. Všechny naše vozy jsou mladší než 1 rok," dodává Ciglanský z největšího provozovatele sdílených vozů u nás.

Sdílenými automobily jezdí v současnosti zejména mladší lidé mezi dvaceti a třiceti lety, kteří nemají vlastní auto. Carsharing je pro ně pro ně alternativa, stáhnou si aplikaci, vyfotí řidičák, občanku, sebe a jedou.

Naopak za poslední dva roky klesl počet lidí, kteří jezdí denně po Praze vlastním automobilem. Pěšky, tedy minimálně dva kilometry souvislé chůze, se po Praze denně pohybuje dnes třetina lidí (30 %). Několikrát týdně to je pak dalších 31 %.

Porada - ilustrační foto

Češi se chytají na udržitelnost. Může to pomoci v boji o zaměstnance

Více než tři čtvrtiny lidí zvažuje při výběru zaměstnavatele hodnotovou orientaci firem. A nejde jen o nejmladší generaci zaměstnanců, kritéria udržitelnosti zajímají všechny věkové skupiny stejně, ukazuje průzkum UniCredit Bank.

Přečíst článek

ESG, ilustrační foto

Zelené investice jsou příležitost, věří svět. Češi to vidí jinak a mohou vydělat miliardy

Udržitelnost se stává čím dál důležitějším kritériem pro investory. Velké společnosti začínají výrazně rozšiřovat své zelené portfolio a opouštějí „špinavé“ byznysy. To paradoxně může být prostor pro velké tuzemské hráče, kteří mají mezinárodní ambice, naznačuje například plán miliardáře Pavla Tykače. 

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Angela Merkelová a Olaf Scholz

Německá zpravodajská služba tvrdí, že covid unikl z čínské laboratoře. Merkelová i Scholz to měli tajit

Přečíst článek
Čínští turisté se rozjedou do celého světa

Stanislav Šulc: Pandemie 2.0? Čína zrušila covid a pouští turisty do světa. Mazaní Češi je čekají s otevřenou náručí

Přečíst článek
Doporučujeme