Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praha koupí dvě stovky tramvají Škoda ForCity Plus, zaplatí 16,6 miliardy

Škoda ForCity Plus
Škoda Transportation
 ČTK

Pražský dopravní podnik nakoupí až 200 jednosměrných článkových tramvají Škoda ForCity Plus za 16,6 miliardy korun. Dodavatelem nízkopodlažních vozů bude firma Škoda Transportation (nyní Škoda Group), která zvítězila ve výběrovém řízení.

DPP nejprve objedná závazně 40 tramvají, prvních 20 jich do metropole dodá v roce 2025, uvedl vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Smlouvu s dodavatelem podepíše podnik po uplynutí 15denní lhůty, kdy uchazeči mohou podat námitky. Mluvčí Škody Group Jan Švehla odmítl komentovat kontrakt, který je před podpisem.

Předmětem veřejné zakázky bylo také příslušenství, tedy podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k softwaru pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP a deset sad náhradních dílů.

Budova projde rekonstrukcí

Prahu čeká další miliardová investice: „Sherwood“ zmizí a z Hlaváku se konečně stane nádraží hodné metropole

Přibydou stromy, tramvajová zastávka a ubydou zbytečná parkoviště. Praha má s Hlavním nádražím velké plány, které by se mohly začít realizovat do dvou let.

Přečíst článek

Jak přesně budou tramvaje vypadat, zveřejní podnik podle Šabíka až po uplynutí lhůty pro odvolání. Cena za jednu tramvaj je 82,5 milionu korun. Ke dvacítce vozů, které do Prahy přibudou v roce 2025, pak DPP odebere v roce 2026 dalších 20 tramvají. DPP hodnotil vozy mimo jiné podle toho, zda mají elektromagnetické brzdy, ekologické chladivo v klimatizaci nebo zda nemají kola menší než 640 milimetrů. Podnik bral na zřetel také na kapacitu nebo hmotnost vozu.

Dopravnímu podniku dorazily ve výběrovém řízení dvě řádně podané finální nabídky. Kromě vítěze tendru se přihlásila také společnost Stadler s vozidlem s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha, která zaslala nabídku asi za 17,77 miliardy korun.

DPP má zhruba 800 tramvají. Přibližně polovina vozů je nízkopodlažních. DPP je s asi 11 tisíci zaměstnanci největší městskou firmou a na starosti má provoz MHD. Tramvaje obsluhují 35 linek. Od Škody Transportation v minulosti DPP nakoupil mj. tramvaje 15T For City.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme