Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

PPF Telecom Group se loni dařilo, zvýšila zisk o tři procenta na 36 miliard korun

Telekomunikační divize skupiny PPF, kam patří i operátor O2, loni zvýšila provozní zisk EBITDA po započtení nákladů na pronájmy o tři procenta na 1,5 miliardy eur, tedy v přepočtu na přibližně 36 miliard korun.
Dušan Kütner / Newstream
 ČTK

Telekomunikační divize skupiny PPF loni zvýšila provozní zisk EBITDA po započtení nákladů na pronájmy o tři procenta na 1,5 miliardy eur, tedy v přepočtu na přibližně 36 miliard korun. Konsolidované výnosy skupiny PPF Telecom Group, která zahrnuje operátory O2, CETIN či Yettel, meziročně vzrostly o 5,1 procenta na 3,5 miliardy eur, tedy asi 84 miliard korun.

Růst tržeb a zisku podle skupiny nezastavily ani silné inflační tlaky na všech trzích, kde působí. „Poptávka po rychlých, stabilních a bezpečných mobilních datových službách zůstává výrazná napříč celou zákaznickou základnou skupiny,” uvedla skupina ve zprávě.

Khalid Husseini, nový šéf obchodní strategie v Cetinu

Obchodní strategii CETINu bude řídit Khalid Husseini

Obchodní strategii v CETIN Group bude od letošního dubna řídit Khalid Husseini, uvedla to skupina, která patří PPF.

Přečíst článek

Jednou z hlavních události v rámci skupiny byl loňský vstup infrastrukturní skupiny CETIN Group na trh eurobondů, kam vložila pětiletý dluhopis v hodnotě 500 milionů eur (asi 12 miliard Kč). CETIN loni také stvrdila partnerství se singapurskou investiční společností GIC. PPF Telecom Group dále v loňském roce úspěšně dokončila rebranding svých komerčních aktivit v Bulharsku, Maďarsku a Srbsku na Yettel, čímž podle skupiny vzrostla celková hodnota značky. Provoz infrastruktury O2 Slovakia pak skupina loni vyčlenila do samostatné společnosti O2 Networks.

„Společnosti O2, Yettel a CETIN byly i v roce 2022 úspěšné díky tomu, že opět kladly potřeby svých zákazníků na první místo. Nová značka Yettel je rovněž příkladem našeho přístupu vůči zákazníkům, o čemž svědčí vysoká úroveň jejich loajality, která i po rebrandingu zůstala. Preference našich značek ze strany spotřebitelů vedla ke stabilnímu nárůstu tarifních zákazníků na všech trzích a podpořila růst výnosů skupiny i přes prudké inflační tlaky v loňském roce,” uvedl generální ředitel PPF Telecom Group Baleš Šarma.

PPF se po Berlusconim stala druhým největším akcionářem mediální ProSieben

PPF se po Berlusconim stala druhým největším akcionářem mediální ProSieben

Skupina PPF získala 9,1 procenta na kapitálu společnosti ProSiebenSat.1 Media SE (ProSieben), jejíž akcie jsou obchodovány na frankfurtské burze. PPF to oznámila v tiskové zprávě. PPF se tímto stává druhým největším akcionářem ProSieben po společnosti MFE italského mediálního magnáta a politika Silvia Berlusconiho.

Přečíst článek

Telekomunikační divizi PPF tvoří firmy O2, CETIN a Yettel, média pak zastřešuje skupina CME, která vlastní TV Nova.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích. Investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 40,3 miliardy eur a zaměstnává 80 tisíc lidí.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme