Pivovar Radegast má poprvé ve své historii sládkovou
Pivovar Radegast v Nošovicích na Frýdecko-Místecku má poprvé sládkovou. Na místo dlouholetého nošovického sládka Petra Kwaczka, který se přesunul na post manažera slovenského Pivovaru Šariš, nastoupila v září Jana Tovaryšová. Radegast je stejně jako Pivovar Šariš součástí skupiny Plzeňský Prazdroj.
Tovaryšová absolvovala Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze, kde se specializovala na bioinženýrství, obor spojující mikrobiologii a technologii. Ve slezském Pivovaru Radegast působí od roku 2014. Byla koordinátorkou výroby, později vedla sladovnu a na začátku letošního roku se ujala vedení výrobního útvaru varny a fermentace.
„Jana Tovaryšová u nás potvrdila svůj velký pivovarský talent. Prokázala jak výjimečné odborné kvality tak i schopnost vést tým desítek lidí. Respekt si získala díky systematičnosti, smyslu pro týmovost, pečlivosti a schopnosti naslouchat jiným názorům,“ uvedl manažer Pivovaru Radegast Ivo Kaňák.
Tovaryšová bude odpovědná nejen za výrobu piva, ale i za kontinuální modernizaci provozu při zachování tradičních varních postupů a dodržování vysokých standardů kvality. Od roku 1970 působilo na pozici sládka v Nošovicích dosud šest mužů.
„Mezi každodenní práci sládkové Pivovaru Radegast patří například zajišťování a kontrola kvality základních pivovarských surovin včetně výroby sladu ve vlastní sladovně, dodržování pivních receptur a správnosti technologického procesu kvašení a ležení, degustace piva v procesu výroby a také hotového výrobku, aby každé pivo, které opouští brány pivovaru, bylo v té nejlepší kvalitě,“ uvedl pivovar.
Pivovar Radegast vznikl kvůli potřebě navýšení kapacity výroby piva v kraji po uzavření pivovaru v Karviné kvůli poddolování v roce 1953. O umístění nového pivovaru do Nošovic se rozhodlo zejména kvůli dostupnosti kvalitní čisté vody z horské nádrže Morávka. První várku piva v pivovaru Radegast uvařili 3. prosince 1970. V 90. letech se Radegast stal součástí skupiny Plzeňský Prazdroj, která je dnes největší pivovarnickou skupinou v Česku. Od roku 2017 ji vlastní japonská skupina Asahi.
Zvláštní edice pivních lahví Pilsner Urquell se staly vyhledávaným sběratelským kouskem. Výtěžek z prodeje přitom putoval na podporu Centra Paraple. Udržitelný přístup je přitom pro firmu důležitý ve všech rozměrech toho slova. „Prazdroj se nyní například řadí mezi 150 společností s nejférovějším systémem odměňování na světě,“ říká marketingové manažerky značky Pilsner Urquell Dominika Drvoštěpová.
Dominika Drvoštěpová z Pilsner Urquell: S Centrem Paraple chce spojovat řemeslné dědictví a pomoc společnosti
Filantropie
Když se jako čtyřicátník vcítím do člověka, kterému je dvacet, tak nechci pít to samé pivo, jako pije můj táta nebo děda, nechci navštěvovat stejné restaurace, hospody a už vůbec ne nálevny. A mladých dospělých lidí, kteří vypijí za večer více piv, už asi moc nebude. My tohle všechno vnímáme a snažíme se mladou generaci dostat ke kategorii piva jiným způsobem. Můžeme nabídnout něco, co se tváří jako pivo, ale úplně to pivo není – ať už jsou to různé mixované nápoje, jako je Frisco nebo lehký pitelný ležák s nižší hořkostí v podobě Proudu, říká Pavel Císař, Commercial Excellence manager Plzeňského Prazdroje.
Chození na pivo je old school. K mladé generaci se musíme dostat jinak, říká šéf obchodu Prazdroje
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.