Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pivovar Radegast má poprvé ve své historii sládkovou

Jana Tovaryšová
ČTK
 ČTK

Pivovar Radegast v Nošovicích na Frýdecko-Místecku má poprvé sládkovou. Na místo dlouholetého nošovického sládka Petra Kwaczka, který se přesunul na post manažera slovenského Pivovaru Šariš, nastoupila v září Jana Tovaryšová. Radegast je stejně jako Pivovar Šariš součástí skupiny Plzeňský Prazdroj.

Tovaryšová absolvovala Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze, kde se specializovala na bioinženýrství, obor spojující mikrobiologii a technologii. Ve slezském Pivovaru Radegast působí od roku 2014. Byla koordinátorkou výroby, později vedla sladovnu a na začátku letošního roku se ujala vedení výrobního útvaru varny a fermentace.

„Jana Tovaryšová u nás potvrdila svůj velký pivovarský talent. Prokázala jak výjimečné odborné kvality tak i schopnost vést tým desítek lidí. Respekt si získala díky systematičnosti, smyslu pro týmovost, pečlivosti a schopnosti naslouchat jiným názorům,“ uvedl manažer Pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Tovaryšová bude odpovědná nejen za výrobu piva, ale i za kontinuální modernizaci provozu při zachování tradičních varních postupů a dodržování vysokých standardů kvality. Od roku 1970 působilo na pozici sládka v Nošovicích dosud šest mužů.

„Mezi každodenní práci sládkové Pivovaru Radegast patří například zajišťování a kontrola kvality základních pivovarských surovin včetně výroby sladu ve vlastní sladovně, dodržování pivních receptur a správnosti technologického procesu kvašení a ležení, degustace piva v procesu výroby a také hotového výrobku, aby každé pivo, které opouští brány pivovaru, bylo v té nejlepší kvalitě,“ uvedl pivovar.

Pivovar Radegast vznikl kvůli potřebě navýšení kapacity výroby piva v kraji po uzavření pivovaru v Karviné kvůli poddolování v roce 1953. O umístění nového pivovaru do Nošovic se rozhodlo zejména kvůli dostupnosti kvalitní čisté vody z horské nádrže Morávka. První várku piva v pivovaru Radegast uvařili 3. prosince 1970. V 90. letech se Radegast stal součástí skupiny Plzeňský Prazdroj, která je dnes největší pivovarnickou skupinou v Česku. Od roku 2017 ji vlastní japonská skupina Asahi.

Good Company Circle - Centrum Paraple a Pilsner Urquell

Dominika Drvoštěpová z Pilsner Urquell: S Centrem Paraple chce spojovat řemeslné dědictví a pomoc společnosti

Zvláštní edice pivních lahví Pilsner Urquell se staly vyhledávaným sběratelským kouskem. Výtěžek z prodeje přitom putoval na podporu Centra Paraple. Udržitelný přístup je přitom pro firmu důležitý ve všech rozměrech toho slova. „Prazdroj se nyní například řadí mezi 150 společností s nejférovějším systémem odměňování na světě,“ říká marketingové manažerky značky Pilsner Urquell Dominika Drvoštěpová.

Přečíst článek

Chození na pivo je old school. K mladé generaci se musíme dostat jinak, říká šéf obchodu Prazdroje

Když se jako čtyřicátník vcítím do člověka, kterému je dvacet, tak nechci pít to samé pivo, jako pije můj táta nebo děda, nechci navštěvovat stejné restaurace, hospody a už vůbec ne nálevny. A mladých dospělých lidí, kteří vypijí za večer více piv, už asi moc nebude. My tohle všechno vnímáme a snažíme se mladou generaci dostat ke kategorii piva jiným způsobem. Můžeme nabídnout něco, co se tváří jako pivo, ale úplně to pivo není – ať už jsou to různé mixované nápoje, jako je Frisco nebo lehký pitelný ležák s nižší hořkostí v podobě Proudu, říká Pavel Císař, Commercial Excellence manager Plzeňského Prazdroje.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme