Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Panasonic prodal podíl v Tesle, vydělal miliardy

Tesla, ilustrační foto
Pixabay
 ČTK

Japonská společnost Panasonic v uplynulém finančním roce prodala celý svůj podíl v americkém výrobci elektromobilů Tesla. Obdržela za něj asi 400 miliard jenů (téměř 77 miliard korun). Panasonic je hlavním dodavatelem lithium-iontových baterií pro vozy Tesla, jeho bateriová divize je na této automobilce silně závislá. Japonský výrobce se snaží tuto závislost snížit. Získané peníze využije na investice do svého dalšího růstu.

Prodej akcií partnerství s Teslou neovlivní, dodal mluvčí japonské firmy. Její krok ale přichází v době, kdy se automobilka snaží rozšířit dodavatele baterií. Tesla uzavřela dohody s jihokorejskou LG Energy Solution a s čínskou CATL, která podle agentury Reuters plánuje výstavbu závodu v Šanghaji poblíž výrobního závodu Tesly.

Panasonic v roce 2010 koupil 1,4 milionu akcií Tesly za 21,15 dolaru za akcii. Za celý podíl tak zaplatil asi 30 milionů dolarů. Na konci března 2020 cena tohoto podílu činila 730 milionů dolarů. Od té doby se cena akcií zvýšila téměř sedminásobně a ve čtvrtek uzavřela na 679,82 dolaru.

Panasonic začátkem tohoto roku oznámil, že koupí zbývající akcie americké softwarové společnosti Blue Yonder, kde už má podíl. Hodnota transakce je 7,1 miliardy dolarů.

Panasonic v tomto fiskálním roce, který začal v dubnu, očekává růst čistého zisku o 27,2 procenta na 210 miliard jenů. Pomoci mu v tom má růst v automobilovém segmentu, kam spadají i baterie pro elektromobily Tesla, uvedla agentura Kjódó.

Tesla představila nový Model S Plaid.

Tesla triumfuje s Model S Plaid, je to nejrychlejší elektroauto

Model S Plaid z produkce Tesly zrychlí z nuly na 60 mil za hodinu, což odpovídá zhruba 100 kilometrům za hodinu, za 1,99 vteřiny. Maximální rychlost vozu dosahuje 320 kilometrů za hodinu a dojezd má asi 630 kilometrů.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme