Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Panasonic prodal podíl v Tesle, vydělal miliardy

Tesla, ilustrační foto
Pixabay
 ČTK

Japonská společnost Panasonic v uplynulém finančním roce prodala celý svůj podíl v americkém výrobci elektromobilů Tesla. Obdržela za něj asi 400 miliard jenů (téměř 77 miliard korun). Panasonic je hlavním dodavatelem lithium-iontových baterií pro vozy Tesla, jeho bateriová divize je na této automobilce silně závislá. Japonský výrobce se snaží tuto závislost snížit. Získané peníze využije na investice do svého dalšího růstu.

Reklama

Prodej akcií partnerství s Teslou neovlivní, dodal mluvčí japonské firmy. Její krok ale přichází v době, kdy se automobilka snaží rozšířit dodavatele baterií. Tesla uzavřela dohody s jihokorejskou LG Energy Solution a s čínskou CATL, která podle agentury Reuters plánuje výstavbu závodu v Šanghaji poblíž výrobního závodu Tesly.

Panasonic v roce 2010 koupil 1,4 milionu akcií Tesly za 21,15 dolaru za akcii. Za celý podíl tak zaplatil asi 30 milionů dolarů. Na konci března 2020 cena tohoto podílu činila 730 milionů dolarů. Od té doby se cena akcií zvýšila téměř sedminásobně a ve čtvrtek uzavřela na 679,82 dolaru.

Panasonic začátkem tohoto roku oznámil, že koupí zbývající akcie americké softwarové společnosti Blue Yonder, kde už má podíl. Hodnota transakce je 7,1 miliardy dolarů.

Panasonic v tomto fiskálním roce, který začal v dubnu, očekává růst čistého zisku o 27,2 procenta na 210 miliard jenů. Pomoci mu v tom má růst v automobilovém segmentu, kam spadají i baterie pro elektromobily Tesla, uvedla agentura Kjódó.

Reklama

Tesla představila nový Model S Plaid.

Tesla triumfuje s Model S Plaid, je to nejrychlejší elektroauto

Model S Plaid z produkce Tesly zrychlí z nuly na 60 mil za hodinu, což odpovídá zhruba 100 kilometrům za hodinu, za 1,99 vteřiny. Maximální rychlost vozu dosahuje 320 kilometrů za hodinu a dojezd má asi 630 kilometrů.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme