Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nechci slevu zadarmo. Inspekce našla u „akcí” v obchodech stovky pochybení

Není sleva jako sleva. Dvě pětiny prodejců při slevách chybují
ČTK
 ČTK

Někteří obchodníci při slevových akcích chybují a neposkytují spotřebitelům informace, které jim zákony od začátku letošního roku ukládají. Česká obchodní inspekce (ČOI) v prvním pololetí udělala 1142 kontrol, ve 40 procentech případů zjistila porušení zákona o ochraně spotřebitele, uvedla inspekce.

Prodávající chybovali především při výpočtech slev. Inspekce kvůli tomu vyměřila 39 pokut a vybrala 563 500 korun, uvedla inspekce.

Vejce, ilustrační foto

Akční ceny základních potravin klesají, nejvíc u vajec. Pivo stojí stejně, brambory o polovinu víc

Nákupem potravin v akci jde ušetřit i třetina výdajů. To je závěr červencového srovnání cen 13 vybraných základních potravin ze slevových letáků, který provedla Česká distribuční, jež je největším distributorem akčních letáků v České republice. Vejce oproti cenám ze začátku letošního roku zlevnila o 35 procent. Naopak kilogram brambor zdražil o více než polovinu. Průměrná sleva sledovaných položek v akčních letácích byla 29 procent.

Přečíst článek

Při kontrolách se převážně prokázaly nesprávné výpočty slev. Dále inspektoři zjistili případy, kdy deklarovaná sleva z ceny výrobku neobsahovala informaci o nejnižší ceně, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy," řekl ředitel ČOI Jan Štěpánek.

Pochybné výpočty slev

„ČOI také zaznamenává od nabytí účinnosti novely zákona vyšší množství spotřebitelských dotazů a podnětů týkajících se uvádění nesprávných informací o slevách," dodal.

Kontroly cen potravin dopadly ještě hůř, než se čekalo, přiznal Nekula.

Předražené potraviny. Kontroly cen dopadly ještě hůř, než se čekalo, přiznal Nekula

Výsledky kontrol cen potravin České obchodní inspekce (ČOI) a Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) jsou horší, než se očekávalo. Při jednání meziresortní komise k vysokým cenám potravin to na Twitteru uvedl ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU-ČSL). Na tiskové konferenci poté řekl, že dochází k masivnímu porušování potravinového práva a rovněž zákona na ochranu spotřebitele, a to včetně nekalých obchodních praktik. Kontroly mají podle něho pokračovat.

Přečíst článek

Od letošního 6. ledna je účinná novela zákona o ochraně spotřebitele. Reaguje na některé marketingové praktiky prodávajících, které mohly ve spotřebiteli vyvolávat mylný dojem o slevách. Typickým příkladem bylo krátkodobé navýšení ceny, ze které byla následně vypočítána sleva.

V některých případech pak konečná cena zboží po poskytnutí slevy mohla být i vyšší, než cena zboží před jejím krátkodobým navýšením. Podle novely musí prodávající spotřebitele informovat o nejnižší ceně, za kterou výrobek prodával 30 dnů před poskytnutím slevy. Netýká se to zboží s krátkou dobou spotřeby a zboží, které podléhá rychlé zkáze.

Lukáš Kovanda: Češi už zase začínají rozhazovat, ukazují data

Lukáš Kovanda: Češi už zase začínají rozhazovat, ukazují data

Čechy přestává drtit inflace. Už se zase osmělují k nákupů věcí, které zrovna nutně nepotřebují. Ukazují čerstvá data z maloobchodu.

Přečíst článek


 

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme