Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Akční ceny základních potravin klesají, nejvíc u vajec. Pivo stojí stejně, brambory o polovinu víc

Vejce, ilustrační foto
Pixabay
 nst
nst

Nákupem potravin v akci jde ušetřit i třetina výdajů. To je závěr červencového srovnání cen 13 vybraných základních potravin ze slevových letáků, který provedla Česká distribuční, jež je největším distributorem akčních letáků v České republice. Vejce oproti cenám ze začátku letošního roku zlevnila o 35 procent. Naopak kilogram brambor zdražil o více než polovinu. Průměrná sleva sledovaných položek v akčních letácích byla 29 procent.

Reklama

„Akční ceny základních potravin klesají, v některých případech dokonce výrazně. Za stejný nákup bychom oproti únoru zaplatili o 100 korun méně (13 procent). Největší pokles pozorujeme u vajec, která zlevnila o více než třetinu, mléko nebo vepřová pečeně jsou levnější o 25 procent. Při nákupu jablek nebo brambor naopak musíme počítat s vyššími cenami,“ říká obchodní ředitel společnosti Česká distribuční Jaroslav Staněk s tím, že sledováním akčních letáků mohou domácnosti za nákup základních potravin ušetřit bezmála třetinu výdajů.

K nákupu v akcích domácnosti vyzýval opakovaně i bývalý ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU-ČSL). Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR) Tomáše Prouzy se v Česku ve slevách prodá zhruba 60 procent potravin.

Peníze, ilustrační foto

Lukáš Kovanda: Inflace v Česku konečně padá. Vláda na tom má jen malou zásluhu

Inflace se po 11 měsících v červnu vrátila na jednocifernou úroveň. A už v příštím roce se bude pohybovat kolem hodnoty inflačního cíle ČNB. Fialova vláda tak ještě do voleb bude moci vyhlásit, že inflaci porazila, píše ve svém komentáři ekonom Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

Levnější vejce, mléko i maso

Zatímco v únoru stálo balení deseti vajec velikosti M průměrně 50 korun, nyní je to 32 korun, což je ale stále o 10 korun více než v lednu 2022. Levnější než letos v únoru je i polotučné mléko (o pět korun za litr) i vepřová pečeně (o 44 korun za kilo). Levnější je rovněž sýr eidam (o 35 korun za kilo) či kmínový chléb (o pět korun za kilo). Mírnou úsporu lze očekávat při nákupu cukru nebo mouky. Akční ceny másla, piva nebo bílého pšeničného pečiva zůstaly oproti únoru prakticky beze změny.

Ze třinácti zkoumaných položek vzrostly v červenci akčních ceny pouze u třech z nich. Nejvýraznější zdražení se týká brambor, kilogram je oproti únoru dražší o 7 korun (55 procent). Dražší jsou také jablka, a to o pětinu. Zanedbatelně pak rostla cena bílého jogurtu, a to v řádu jedné koruny za 150 g.

Inflace v Česku v červnu po roce a půl klesla pod deset procent

AKTUALIZOVÁNO: A je to tady. Inflace v Česku po roce a půl klesla pod deset procent

Inflace v Česku v červnu klesla na 9,7 procenta. Oznámil to Český statistický úřad. Pod deseti procenty byla inflace v Česku naposledy v lednu 2022, kdy činila 9,9 procenta.

Přečíst článek

Meziroční inflace u potravin podle ČSÚ byla v červnu 12 procent. V lednu byla téměř 25 procent. Ceny řady potravin jsou i přes postupně zpomalující inflaci stále vyšší, než byly loni ještě před začátkem války na Ukrajině. Lednová analýza České distribuční uvedla, že za nákup 13 sledovaných položek lidé zaplatili přes 817 korun, zatímco v lednu 2022 to bylo 610 korun. Je to zhruba o 75 korun méně, než zaplatí za celý nákup nyní. 

Česká distribuční

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme