Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na očistě lidé v krizi nešetří. Rossmann má v Česku za sebou nejlepší rok

Rossmann
Profimedia
 ČTK

Německá síť drogerií Rossmann loni v Česku téměř zdvojnásobila čistý zisk na 200 milionů korun. Vzrostly také tržby společnosti, a to o přibližně pětinu na 5,08 miliardy korun. Vyplývá to z účetní uzávěrky Rossmannu zveřejněné ve Sbírce listin. Minulý rok byl podle ní dosud nejúspěšnější.

Reklama

Rossmann loni v Česku otevřel 14 nových prodejen, dalších 17 zrekonstruoval a dvě zrušil. Celkově síť provozovala 166 obchodů.

„Rok 2022 byl pro společnost nejúspěšnější v její historii. Díky pokračujícím investicím - nový koncept prodejen, rebranding, implementace samoobslužných pokladen, silná marketingová podpora, nabídka věrnostního programu a moderní mobilní aplikace Rossmann Club, podpora e-shopu - bylo dosaženo také rekordního zisku. Další růst očekáváme i v roce 2023," sdělila firma ve výroční zprávě.

Za uplynulé čtyři roky Rossmann v Česku otevřel 42 nových prodejen a 75 jich zmodernizoval. Loni firma pokračovala v instalaci samoobslužných pokladen, k dispozici podle účetní uzávěrky jsou ve více než třetině obchodů.

Tržby rostly i konkurenci

Loni společnost zaměstnávala průměrně 988 lidí, meziročně o čtyři více. Osobní náklady, které tvoří mzdy, sociální zabezpečení, zdravotní pojištění a benefity pracovníků, vzrostly z přibližně 493 milionu korun na 585 milionu korun, vyplývá z účetní uzávěrky. „Rossmann reflektoval aktuální ekonomickou situaci na trhu práce a během uplynulého roku několikrát zrevidoval mzdy. Například jen na prodejnách došlo k jejich navýšení v průměru o téměř 16 procent,” sdělila firma.

Rossmannu na českém trhu konkuruje například síť drogerií dm. Ta ve finančním roce, který trval od 1. října 2021 do 30. září 2022, v Česku zvýšila tržby o 11,4 procenta na 13,8 miliardy korun. V předchozím obchodním roce vykázala zisk 405,5 milionu korun.

Společnost Dirk Rossmann GmbH vznikla v roce 1972. Pracuje pro ni více než 60 000 lidí a v Evropě má zhruba 4500 prodejen. V Německu, Polsku, Maďarsku, Česku, Albánii, Kosovu, Španělsku a Turecku loni Rossmann dosáhl obratu 12,15 miliardy eur, tedy zhruba 300 miliard korun, sdělila česká odbočka v účetní uzávěrce.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme