Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na očistě lidé v krizi nešetří. Rossmann má v Česku za sebou nejlepší rok

Rossmann
Profimedia
 ČTK

Německá síť drogerií Rossmann loni v Česku téměř zdvojnásobila čistý zisk na 200 milionů korun. Vzrostly také tržby společnosti, a to o přibližně pětinu na 5,08 miliardy korun. Vyplývá to z účetní uzávěrky Rossmannu zveřejněné ve Sbírce listin. Minulý rok byl podle ní dosud nejúspěšnější.

Rossmann loni v Česku otevřel 14 nových prodejen, dalších 17 zrekonstruoval a dvě zrušil. Celkově síť provozovala 166 obchodů.

„Rok 2022 byl pro společnost nejúspěšnější v její historii. Díky pokračujícím investicím - nový koncept prodejen, rebranding, implementace samoobslužných pokladen, silná marketingová podpora, nabídka věrnostního programu a moderní mobilní aplikace Rossmann Club, podpora e-shopu - bylo dosaženo také rekordního zisku. Další růst očekáváme i v roce 2023," sdělila firma ve výroční zprávě.

Za uplynulé čtyři roky Rossmann v Česku otevřel 42 nových prodejen a 75 jich zmodernizoval. Loni firma pokračovala v instalaci samoobslužných pokladen, k dispozici podle účetní uzávěrky jsou ve více než třetině obchodů.

Tržby rostly i konkurenci

Loni společnost zaměstnávala průměrně 988 lidí, meziročně o čtyři více. Osobní náklady, které tvoří mzdy, sociální zabezpečení, zdravotní pojištění a benefity pracovníků, vzrostly z přibližně 493 milionu korun na 585 milionu korun, vyplývá z účetní uzávěrky. „Rossmann reflektoval aktuální ekonomickou situaci na trhu práce a během uplynulého roku několikrát zrevidoval mzdy. Například jen na prodejnách došlo k jejich navýšení v průměru o téměř 16 procent,” sdělila firma.

Rossmannu na českém trhu konkuruje například síť drogerií dm. Ta ve finančním roce, který trval od 1. října 2021 do 30. září 2022, v Česku zvýšila tržby o 11,4 procenta na 13,8 miliardy korun. V předchozím obchodním roce vykázala zisk 405,5 milionu korun.

Společnost Dirk Rossmann GmbH vznikla v roce 1972. Pracuje pro ni více než 60 000 lidí a v Evropě má zhruba 4500 prodejen. V Německu, Polsku, Maďarsku, Česku, Albánii, Kosovu, Španělsku a Turecku loni Rossmann dosáhl obratu 12,15 miliardy eur, tedy zhruba 300 miliard korun, sdělila česká odbočka v účetní uzávěrce.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme