Motorola bude do tří let konkurovat Samsungu i Applu, plánuje Lenovo

Čínská technologická společnost Lenovo věří, že její značka chytrých telefonů Motorola se do tří let stane trojkou na světovém trhu, kterému nyní vévodí firmy Samsung a Apple. V rozhovoru se zpravodajskou televizí CNBC to řekl výkonný viceprezident Lenova Matthew Zielinski.
Lenovo je největším výrobcem osobních počítačů na světě, Motorolu firma koupila v roce 2014 od americké společnosti Google. V posledních letech se Lenovo snaží značku Motorola posílit a prosadit ji na trhu s dražšími chytrými telefony, kde by konkurovala firmám na prvních dvou příčkách. V roce 2020 firma Lenovo obnovila věhlasný model Motorola Razr, což je ohebný chytrý telefon.
Zielinski uvedl, že firma změnila směr podnikání Motoroly a dala značce vyšší prioritu, což se nyní vyplácí. „Vsadil bych se o výplatu, že do tří let budeme třetí na světě,“ řekl Zielinski.
Soud ve Washingtonu ve středu americké technologické firmě Apple zakázal ve Spojených státech prodávat dva vlajkové modely chytrých hodinek kvůli sporu o patent, který Apple vede se společností Masimo. Uvedla to agentura Reuters, podle níž by právnická bitva mohla trvat i rok. Apple se proto rozhodl spornou funkci vypnout, aby vyhověl zákazu a udržel hodinky v prodeji.
Apple prohrál u soudu ve sporu o patent. Musí upravit své chytré hodinky
Zprávy z firem
Firmě se daří v Latinské Americe
Největšími hráči v odvětví smartphonů jsou teď Apple a Samsung, dohromady mají na trhu asi 40procentní podíl. Motorola a Lenovo měly podle společnosti Counterpoint Research ve třetím čtvrtletí na trhu společně podíl kolem čtyř procent, což z nich dělá osmého největšího hráče. Na některých trzích se jim však daří lépe, například v USA byla Motorola třetím největším prodejcem chytrých telefonů podle podílu na trhu. V Latinské Americe je Motorola druhým největším hráčem. Původně byla Motorola americká značka.
Zielinski dodal, že firma bude cíleně zvyšovat podíl na trzích geograficky. Motorola se podle něj snaží o stabilní růst na trzích, na kterých působí, dokud tam nedosáhne desetiprocentního podílu. To zvýší její podíl na trhu i celosvětově.
Za jednu z hlavních strategických zemí pro Lenovo označil Zielinski Indii. Dodal, že v případě potřeby je firma připravena zvýšit výrobu ve své indické továrně ve městě Puduččéri.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.