Apple se v Číně propadá stále níž. Tamní zákazníci jej nekupují i z „vlasteneckých důvodů“
Prodej smartphonů od společnosti Apple se v Číně v prvních šesti týdnech letošního roku snížil o 24 procent. Americká firma se tak mezi prodejci chytrých telefonů propadla na čtvrté místo. Apple čelí zvýšené konkurenci místních výrobců, jako je Huawei. Čínskému trhu s chytrými telefony jako celku se nedaří, napsala s odkazem na data analytické společnosti Counterpoint Research agentura Bloomberg.
Prodej prémiových chytrých telefonů hlavního konkurenta Applu v Číně, společnosti Huawei, se v daném období naopak o 64 procent zvýšil. Huawei těží podle Bloombergu mimo jiné z toho, že Číňané se pro nákup telefonů této značky rozhodují i z vlasteneckých důvodů.
Podíl společnosti Apple na čínském trhu s chytrými telefony klesl na 15,7 procenta, což ji mezi prodejci řadí na čtvrté místo. Ve stejném období loni jí patřilo druhé místo s 19procentním podílem na trhu.
Společnost Huawei se dostala na druhé místo, její podíl na čínském trhu vzrostl na 16,5 procenta z 9,4 procenta o rok dříve. Celkový trh s chytrými telefony v Číně se podle Counterpoint Research zmenšil o sedm procent.
Americká technologická společnost Apple dostala od Evropské komise pokutu více než 1,8 miliardy eur, tedy přes 45 miliard korun. Sankce je za to, že bránila službám pro streamování hudby informovat uživatele o možnostech platby mimo svůj obchod App Store. Pro Apple je to první pokuta, kterou od antimonopolního orgánu Evropské unie dostal. Rozhodnutí hodlá napadnout u soudu.
Apple dostal od Evropské komise kvůli streamování hudby pokutu téměř dvě miliardy eur
Zprávy z firem
Jediná další značka z první pětky, která v prvních šesti týdnech roku zaznamenala nárůst prodeje, byl Honor. Ten prodal o dvě procenta více svých chytrých telefonů. Firma se v roce 2020 oddělila od Huawei. Dalším čínským značkám Vivo, Xiaomi a Oppo se prodej ve stejném období snížil o 15, sedm a 29 procent.
Apple začal minulý týden nabízet některé modely iPhonů se slevou až 1300 jüanů (přes 4200 korun) na webu Tmall, což je hlavní prodejní platforma čínské společnosti Alibaba. Už minulý měsíc nabízel na svých oficiálních stránkách slevy na iPhone až 500 jüanů, napsala agentura Reuters.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.