Miliardář Fuxa rozšiřuje mediální impérium. Po Hrotu kupuje Mediář

Richard Fuxa vlastní největší síť venkovní reklamy u nás BigBoard. V posledních měsících ale buduje mediální společnost, pod kterou vedle podílu ve vydavatelství ekonomického týdeníku Hrot dále spadá lifestylový web Flowee nebo metropolitní zpravodajství PrahaIN.
Zpravodajský web Médiář, specializovaný na média a marketing, má nového majitele. Tím se stala skupina BigBoard, jednička na českém trhu venkovní reklamy. Ve firmě News Media, která Médiář vydává, získává společnost BigBoard Praha celkem 70 %. Odkoupila celý dosavadní 50% podíl, který vlastnila firma Global Marketing, rodinný podnik Michala a Ivany Bařinových, a k tomu 20 % získala od šéfredaktora Médiáře Ondřeje Austa. Aust si ponechává 30 %, zůstává šéfredaktorem webu i ve vedení vydavatelské firmy. Druhým jednatelem se za BigBoard stává Marek Pavlas. Transakce byla podepsána ve středu 6. dubna, její finanční detaily se zúčastněné strany rozhodly nezveřejňovat.
„Produkce vydavatelství News Media vhodně doplňuje naše dosavadní mediální aktivity a dále rozšíří náš online byznys. Dohodli jsme se rovněž, že v průběhu následujících tří let budeme významně investovat do rozvojových projektů Médiáře,“ říká Richard Fuxa, spoluzakladatel a předseda představenstva společnosti BigBoard Praha.
Generální ředitel společnosti Tesla a nejbohatší člověk na světě Elon Musk v poslední době získal podíl 9,2 procenta v sociální síti Twitter. Vyplývá z pondělního prohlášení pro americké regulační úřady, uvedla agentura Reuters. Akcie Twitteru – který Musk rád a často využívá k marketingu – před zahájením obchodování na americké burze vyletěly až o 26 procent. Musk se stal největším akcionářem populární sítě.
Musk získal téměř desetinový podíl v jeho oblíbeném Twitteru, akcie firmy vystřelily nahoru
Money
Kdo je Richard Fuxa?
Skupina BigBoard je největším tuzemským poskytovatelem outdoorových reklamních ploch, který na českém trhu venkovní reklamy má víc než 50% podíl. Richard Fuxa je šéfem a zároveň 20% vlastníkem skupiny, 20 % v ní má společnost Touzimsky Media spravovaná Janem Veverkou, většinových 60 % drží slovenská mediální skupina Joj Media House. BigBoard čerstvě vstoupil do ekonomického týdeníku Hrot, vydává také lifestylový web Flowee či metropolitní zpravodajství PrahaIN.
Do další éry Médiáře přináší silný impuls. „Po 11 letech fungování je současný Médiář v optimální obsahové, personální i ekonomické formě. A díky BigBoardu dostane o mnoho širší zásah,“ uvádí šéfredaktor webu Aust. „Do marketingových a eventových aktivit Médiáře se bude moci aktivně zapojit BigMedia jako servisní agentura BigBoardu a obě strany tak účinně využijí vzájemných synergií," Richard Fuxa.
„Od roku 2011 Ondřej vydával Médiář sám, na podzim 2014 jsme založili společnou vydavatelskou firmu News Media. Ta je zisková od počátku svého fungování, navíc jeden úspěšný, částečný exit už má za sebou, šlo o odprodej soutěžní přehlídky AppParade v roce 2018,“ rekapituluje Michal Bařina, jednatel firmy Global Marketing a dosavadní obchodní ředitel Médiáře. „Sedm a půl roku od založení tohoto mediálního startupu tak mohu konstatovat, že potvrdil svou životaschopnost a vyplácí se,“ uzavřel.
Ceny chat a chalup se v posledních dvou letech, kdy Česko zasáhla epidemie covidu-19, ve všech krajích v průměru zdvojnásobily. Letos realitní makléři očekávají stagnaci nebo jenom mírný růst cen rekreačních nemovitostí ovlivněný inflací.
Chata za cenu menšího bytu v Praze? Realita, za covidu ceny vyskočily na dvojnásobek
Enjoy
Pětihvězdičkový hotel Andaz Prague, který provozuje hotelová sít Hyatt, se nachází v historickém centru Prahy na Senovážném náměstí. Nabízí 152 pokojů, 24 apartmánů a 5 konferenčních místností navržených v partnerství s madridským designérským studiem Brime Robbins.
V centru Prahy otevřel nový luxusní hotel Andaz
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.