Microsoft ztrácí v bitvě o Call of Duty. Soudce v USA zablokoval jeho plán převzít firmu Activision Blizzard

Microsoft v bitvě o herní hity Call of Duty či Candy Crash prohrává na několika frontách. S největší herní akvizicí zatím souhlasí pouze Evropská unie. USA i Británie se stavějí proti. Soudce v USA plán na převzetí Activision Blizzard Microsoftem prozatím zablokoval.
Soudce ve Spojených státech prozatím zablokoval plán softwarové společnosti Microsoft převzít videoherní firmu Activision Blizzard. Soud původně dohodu v úterý pozastavil. Snaží se tak zabránit dokončení transakce, než se začne projednávat stížnost vlády. Ta nechce akvizici zhruba za 69 miliard dolarů (1,5 bilionu korun) povolit, obává se dopadů na spotřebitele. Slyšení o tom bylo podle médií naplánováno na 22. až 23. června.
USA a Británie jsou proti herní akvizici
Americká Federální obchodní komise (FTC) už loni v prosinci podala žalobu, aby transakci zabránila. Microsoft a společnost Activision Blizzard oznámily převzetí loni v lednu. FTC se domnívá, že by to společnosti Microsoft poskytlo příliš velkou tržní sílu v oboru videoher.
Převzetí je kontroverzní i mimo Spojené státy, britský antimonopolní úřad plán Microsoftu v dubnu odmítl. Activision Blizzard a Microsoft se proti tomu ohradily. Úřady pro kontrolu hospodářské soutěže v Evropské unii však transakci minulý měsíc po splnění podmínek schválily.
Evropská komise (EK) schválila převzetí firmy na vývoj počítačových her Activision Blizzard za 69 miliard dolarů (1,5 bilionu korun) americkým softwarovým gigantem Microsoft. Podle EK ústupky nabídnuté Microsoftem vyřešily její obavy o konkurenci, stojí v pondělním prohlášení. Nicméně dokončení dohody stále není jisté, protože britské regulační orgány ji odmítly a s dohodou nesouhlasí ani úřady ve Spojených státech.
Microsoft vybojoval bitvu o Call of Duty, zatím jen v Evropě. USA i Británie se stále staví proti obří herní akvizici
Zprávy z firem
Převzetí firmy Activision by bylo největší akvizicí Microsoftu a největší v historii videoherního průmyslu. Microsoft si chce akvizicí zajistit populární videohry jako Call of Duty, Overwatch a Candy Crush.
Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Světu vládnou technologické značky Apple, Google a Microsoft
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.