Microsoft ztrácí v bitvě o Call of Duty. Soudce v USA zablokoval jeho plán převzít firmu Activision Blizzard
Microsoft v bitvě o herní hity Call of Duty či Candy Crash prohrává na několika frontách. S největší herní akvizicí zatím souhlasí pouze Evropská unie. USA i Británie se stavějí proti. Soudce v USA plán na převzetí Activision Blizzard Microsoftem prozatím zablokoval.
Soudce ve Spojených státech prozatím zablokoval plán softwarové společnosti Microsoft převzít videoherní firmu Activision Blizzard. Soud původně dohodu v úterý pozastavil. Snaží se tak zabránit dokončení transakce, než se začne projednávat stížnost vlády. Ta nechce akvizici zhruba za 69 miliard dolarů (1,5 bilionu korun) povolit, obává se dopadů na spotřebitele. Slyšení o tom bylo podle médií naplánováno na 22. až 23. června.
USA a Británie jsou proti herní akvizici
Americká Federální obchodní komise (FTC) už loni v prosinci podala žalobu, aby transakci zabránila. Microsoft a společnost Activision Blizzard oznámily převzetí loni v lednu. FTC se domnívá, že by to společnosti Microsoft poskytlo příliš velkou tržní sílu v oboru videoher.
Převzetí je kontroverzní i mimo Spojené státy, britský antimonopolní úřad plán Microsoftu v dubnu odmítl. Activision Blizzard a Microsoft se proti tomu ohradily. Úřady pro kontrolu hospodářské soutěže v Evropské unii však transakci minulý měsíc po splnění podmínek schválily.
Evropská komise (EK) schválila převzetí firmy na vývoj počítačových her Activision Blizzard za 69 miliard dolarů (1,5 bilionu korun) americkým softwarovým gigantem Microsoft. Podle EK ústupky nabídnuté Microsoftem vyřešily její obavy o konkurenci, stojí v pondělním prohlášení. Nicméně dokončení dohody stále není jisté, protože britské regulační orgány ji odmítly a s dohodou nesouhlasí ani úřady ve Spojených státech.
Microsoft vybojoval bitvu o Call of Duty, zatím jen v Evropě. USA i Británie se stále staví proti obří herní akvizici
Zprávy z firem
Převzetí firmy Activision by bylo největší akvizicí Microsoftu a největší v historii videoherního průmyslu. Microsoft si chce akvizicí zajistit populární videohry jako Call of Duty, Overwatch a Candy Crush.
Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Světu vládnou technologické značky Apple, Google a Microsoft
Money
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.