Lidé už zase utrácejí. Amazon se chystá na vrchol prodejní sezóny
Amazon je před začátkem vánoční sezóny optimistický. Výsledky společnosti za třetí čtvrtletí totiž signalizují, že lidé už zase směle utrácejí.
Americký internetový obchod Amazon ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 55 procent na 15,3 miliardy dolarů (zhruba 356 miliard korun). Firma to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě. Výsledky podniku překonaly očekávání analytiků, k čemuž přispěl mimo jiné i příznivý vývoj tržeb z maloobchodních aktivit.
Zisk na akcii ve třetím čtvrtletí dosáhl 1,43 dolaru, zatímco analytici jej podle agentury Reuters odhadovali na 1,14 dolaru. Amazon rovněž signalizoval, že očekává solidní výsledky také v klíčové předvánoční sezoně. Před třemi měsíci firma přitom varovala, že spotřebitelé jsou při utrácení opatrní.
Celkové tržby podniku ve třetím čtvrtletí vzrostly o 11 procent na 158,9 miliardy dolarů, zatímco analytici je odhadovali na 157,2 miliardy dolarů. Tržby z maloobchodních aktivit se zvýšily o sedm procent, a to navzdory ostré konkurenci ze strany diskontních internetových prodejců, jako jsou firmy Shein a Temu. Ještě výrazněji rostly tržby z cloudových aktivit a z reklamy, které se zvýšily o 19 procent.
„Nejpozoruhodnější položkou ve výsledcích Amazonu je překvapivé zlepšení marží,“ uvedl analytik Gil Luria ze společnosti D.A. Davidson. „Investoři měli obavy ohledně schopnosti maloobchodních aktivit udržet marže a Amazon dokázal marže zvýšit,“ dodal. Provozní marže u mezinárodních aktivit Amazonu ve třetím čtvrtletí vzrostla na 3,6 procenta z 0,9 procenta ve druhém čtvrtletí. V Severní Americe se marže zvýšila z 5,6 na 5,9 procenta.
Nový iPhone 16 se prodává lépe než jeho předchůdce. Ostatní produkty ale očekávání úplně nenaplňují. Vrásky americké společnosti Apple dělá hlavně čínský trh, kde se iPhony jen tak tak udržely v TOP 5 nejprodávanějších smartphonů.
Prodeje Apple produktů nenaplňují očekávání, výjimkou je nový iPhone 16
Zprávy z firem
Čtvrtletní tržby americké technologické skupiny Alphabet, do které patří i firma Google, překonaly očekávání. I přes skvělou aktuální kondici by růst Alphabetu mohl být ovlivněn investicemi do AI, kde je v rámci tzv. 'závodů v AI' nutné vyvažovat výdaje s udržením ziskovosti.
Investice do umělé inteligence se Alphabetu vyplácejí, zatím
Zprávy z firem
Ředitel cloudového oddělení společnosti Amazon dal zaměstnancům najevo, že pokud nesouhlasí s novým pětidenním pracovním režimem, mohou si hledat jinou práci.
Amazon ruší práci na dálku. Komu se to nelíbí, ať jde jinam, vzkázalo podřízeným vedení
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.