Krizi navzdory. Trh s luxusním zbožím čeká další rekord, tržby z prodeje přinesou biliony, tvrdí studie
Celosvětový trh s luxusním zbožím navzdory ekonomickým rizikům a geopolitické nestabilitě pokračuje v silném růstu, tvrdí studie poradenské společnosti Bain & Company a svazu italských výrobců luxusního zboží Fondazione Altagamma. Ta předpokládá, že globální tržby z prodeje luxusního zboží se v letošním roce zvýší o pět až 12 procent z loňských rekordních 345 miliard eur, tedy zhruba 8,2 bilionu korun.
V loňském roce tržby podle studie stouply zhruba o 19 procent z předloňských 290 miliard eur. Tempo růstu tržeb v letošním prvním čtvrtletí studie odhaduje až na 11 procent.
Studie dále uvádí, že do roku 2030 by roční objem tržeb z prodeje luxusního zboží mohl dosáhnout 570 miliard eur. Tržby by se tak zvýšily asi o 160 procent ve srovnání s 220 miliardami eur v roce 2020.
„Odvětví luxusního zboží vstupuje do nové postpandemické růstové fáze," uvedla analytička Marie-Therese Mareková ze společnosti Bain. Vyhlídky se však podle studie v jednotlivých regionech liší.
Hodinky švýcarských značek Rolex, Omega, Tissot, Longines, Richemont či Patek Philippe se prodávají lépe než před pandemií. I přes zvýšení cen.
Švýcarští hodináři nestíhají. Poptávku po pandemických restrikcích táhnou Číňané
Zprávy z firem
Evropský trh s luxusním zbožím zažil příznivé první čtvrtletí, mimo jiné díky oživení cestovního ruchu z útlumu způsobeného pandemií covidu-19. Mareková ale varuje, že počty turistů ze Spojených států a Blízkého východu by mohly v příštích měsících klesnout, což by mohlo růst evropského trhu s luxusním zbožím zpomalit. Zároveň však poukazuje na růst počtu turistů z Číny a Dálného východu.
V Číně se nyní poptávka po luxusním zboží zotavuje díky uvolnění přísných opatření, kterými země bojovala proti šíření koronaviru. Ve Spojených státech jsou nicméně spotřebitelé při utrácení opatrní. Kromě nejistých hospodářských vyhlídek za tím stojí rovněž konec opatření, která americká vláda zavedla na podporu ekonomiky v souvislosti s pandemií.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.