Reklama

Krachující Mozartovy koule zůstanou doma. Chce je zachránit rakouská Heidi Chocolat

Mozartovy koule, prodejna ve Vídni
Herzi Pinki, via Wikimedia Commons
Tereza Zavadilová
tzv

Chybějící turisté srazili výrobce Mozartových koulí na pokraj insolvence. Záchranné lano mu teď hází dceřiná firma známého Julia Meinla.

Reklama

Výrobce známých Mozartových koulí, rakouská firma Salzburg Schokolade, se možná těsně vyhne bankrotu. Fabrika, která Mozartovy koule a další cukrovinky vyrábí exkluzivně pro americkou Mondelez (která vlastní značku a průmyslová práva), čelila insolvenci - nahromadila totiž dluhy ve výši 27 milionů eur. 

Podle rakouských médií chce nyní insolventní firmu koupit rovněž rakouská firma Heidi Chocolat, což je dceřiná firma konglomerátu Julius Meinl. O insolvenci požádala posledního listopadu sama Salzburg Schokolade a v návrhu uvedla, že nedokáže splácet dluhy kvůli nižším než plánovaným tržbám. Ty má na svědomí pokles turistů, které si oblíbené cukrovinky kupují, a také méně rodinných setkání kvůli lockdownům během pandemie. K tomu se přidaly vyšší ceny energií, surovin a také dopravy. 

potraviny

Blíží se velké podzimní zdražování potravin. Postihne vše

Potraviny se dosud držely spíše stranou velké vlny zdražování, která zalila Českou republiku. Celková inflace ale může ještě do konce letošního roku atakovat úroveň až sedmi procent, skoro nejvyšší za čtvrtstoletí, a potraviny už tak stranou nezůstanou.

Přečíst článek

Nejoblíbenější suvenýr z vídeňského Stefansplatzu snad bude zachráněn. Převzetí musí schválit Mondelez. Nový vlastník fabriky si ponechá všech 130 zaměstnanců salcburské výrobny. Ta pro Mondelez kromě zmíněných „Echten Salzburger Mozartkugel von Mirabell” vyrábí i jiné cukrovinky, jako Maria Theresia Taler a Bobby Schokoriegel.

Mozartovy koule, cukrovinky z pistácií, nugátu a marcipánu, mají dlouhou historii, vyrábějí se pod značkou Mirabell už od dvacátých let minulého století. Sama firma Salzburg Schokolade má 124letou tradici a kromě Mirabell dodává jiné cukrovinky na rakouský trh, včetně marcipánu a nugátu. 

Reklama

Pro Heidi Chocolat, která má 160 zaměstnanců a obrat kolem dvaceti milionů eur ročně, bude akvizice první takovou zkušeností. Tato čokoládovna sama byla před osmi lety převzata firmou Schwedenbomben-Hersteller Niemetz. Po akvizici salcburské čokoládovny se jí obrat zhruba zdvojnásobí. Celý čokoládový konglomerát vlastní investiční větev Julius Meinl V. 

Muchovské ilustrace

Digitální Mucha jde do dražby. V nabídce bude i Slovanská epopej

Již tento pátek budou mít sběratelé možnost pořídit si skutečný unikát. Do prodeje jdou ilustrace legendárního Alfonse Muchy v podobě nezaměnitelných digitálních tokenů, tedy NFT. Netradičním artiklem zahajuje činnost nová platforma na prodej digitálního umění Vive Arts. Ceny budou startovat níž než u Muchových klasických děl.

Přečíst článek

Nike, NFT boty

Už žádné „fejky”. Originály tenisek Nike nasadí i digitální avataři

Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike prohlubuje svoji digitální stopu. Koupil společnost RTFKT, která vytváří různé virtuální produkty, například právě tenisky. Využívá k tomu blockchainovou technologii, která je sama o sobě takovým digitálním certifikátem pravosti.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Nákup v obchodě (ilustrační foto)

Potraviny ve světě už plošně zlevňují. Ne tak v Česku. Jakou cenu jsme ještě ochotni přijmout?

Přečíst článek
nákup (ilustrační foto)

Jaká je inflace v Evropě či USA? Padají rekordy staré desítky let

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme