Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kiwi.com urovnalo spor s největší leteckou společností na světě

Oliver Dlouhý, zakladatel Kiwi.com
Dalibor Martínek / Newstream
 ČTK

Český vyhledávač letenek Kiwi.com urovnal spor s americkými aerolinkami American Airlines. Největší letecká společnost na světě nyní stáhla původní žalobu u texaského soudu, prostřednictvím které se snažila na české firmě vymoci ukončení prodeje letenek a finanční náhradu škody.

Reklama

Podrobnosti o dohodě žádná z firem neupřesnila. Již dříve skončily podobné spory, které s Kiwi.com vedly letecké společnosti Southwest Airlines a Ryanair.

Česká Kiwi.com čelí další žalobě. Od největší aerolinky v USA American Airlines. Na snímku zakladatel vyhledávače Kiwi.com Oliver Dlouhý

Česká Kiwi.com čelí další žalobě. Od největší aerolinky v USA American Airlines

Česká společnost Kiwi.com čelí další žalobě kvůli předprodeji letenek velkých aerolinek. Tentokrát se ale do úspěšného start-upu založeného Oliverem Dlouhým opřel opravdu velký hráč - největší americké aerolinky Američan Airlines, napsal deník E15.

Přečíst článek

„Tento případ byl vyřešen vzájemnou dohodou. V tuto chvíli k němu nemůžeme poskytnout žádné další komentáře,“ sdělil mediální zástupce Kiwi.com Ondřej Šveda. „O neshody pochopitelně obecně nestojíme a vždy usilujeme o navázání partnerství a dobré vztahy. I proto se všemožně snažíme předcházet případným nebo skutečným nedorozuměním a sporům, a pokud to není možné, snažíme se je vždy co nejdříve vyřešit,“ doplnil pouze. Ani American Airlines se podle e15.cz k obsahu dohody nevyjádřily.

Dohodu o prodeji letenek měly American Airlines s Kiwi.com uzavřenou mezi lety 2018 až 2020. Vyhledávač ale lístky americké firmy prodával podle serveru i poté. „Touto žalobou se společnost American domáhá peněžitého odškodnění a soudního příkazu proti nepoctivé on-line společnosti Kiwi, která se vydává za americkou cestovní agenturu s oprávněním prodávat letenky na lety společnosti American,“ uváděla ve stažené žalobě podle serveru americká společnost.

Smršť rychlých zpráv o propouštění ve velkých firmách nebere konce

Stanislav Šulc: A je to tady. Všichni propouštějí

Aktuální výsledková sezona přináší jednu poměrně znepokojivou informaci. Všude se propouští. Bez ohledu na dosavadní úspěchy, zisky, byznys model, napříč sektory i zeměmi. Propouštějí velké firmy i startupy. Co to znamená? Došly prachy.

Přečíst článek

Na konci letošního ledna oznámily Kiwi.com a irské nízkonákladové aerolinky Ryanair ve společné tiskové zprávě uzavření strategického partnerství. Předcházely tomu soudní spory mezi oběma firmami. Irské aerolinky byly dříve proti tomu, aby vyhledávač Kiwi.com nabízel letenky na lety Ryanair přes svůj web, díky partnerství už je to možné.

Již dříve také skončily soudní spory mezi Kiwi.com a americkými Southwest Airlines. V roce 2021 soud v Dallasu vydal předběžné opatření, které zakazovalo české firmě přeprodej letenek Southwest Airlines. Rozhodnutí pak soud potvrdil a uvedl, že vyhledávač porušoval obchodní podmínky amerického dopravce a způsobil mu tak škodu. Brněnská firma se pak na základě předběžného opatření dohodla se Southwest Airlines, že nebude její letenky prodávat.

Jiří Hlavenka: Češi jsou dobří tvůrci produktů, ale mizerní obchodníci

Jiří Hlavenka: Češi jsou dobří tvůrci produktů, ale mizerní obchodníci

Když někdo na Západě přijde se startupovým nápadem, obvykle přemýšlí hlavně o trhu, obchodu, marketingu. „My jsme spíše velmi dobří tvůrci produktů, možná v něčem lepší než Silicon Valley,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz investor a podnikatel Jiří Hlavenka. „Silicon Valley říká – my jsme tvůrci byznysu. Většina českých startupů, jeden vedle druhého – a mám zkušenosti s mnoha desítkami – hapruje v obchodě,“ zdůrazňuje finančník, který je také radním Jihomoravského kraje pro vědu, výzkum a inovace.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme