Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

I pošťáci se dočkají, mzdy jim porostou o tisíce. I tak zůstanou hluboko pod průměrem

I pošťáci se dočkají, mzdy jim porostou o tisíce. I tak zůstanou hluboko pod průměrem
ČTK
 ČTK

Ztrátová Česká pošta v uplynulém roce zavírala pobočky, propouštěla a škrtila náklady. Nyní rozdává mimořádné odměny a v září hodlá plošně zvýšit mzdy poštovních doručovatelů v průměru o deset procent.

Reklama

Česká pošta od září navýší mzdy provozních a administrativních pracovníků v průměru o deset procent. Vynaloží na to 320 milionů korun. V současnosti pošťáci berou v průměrně 31 012 korun, což je o 12 tisíc korun méně, než byla průměrná mzda v ČR v loňském roce. 

V březnu dostali zaměstnanci mimořádnou odměnu za úspěšné zavádění krizových opatření v minulém roce v průměrné výši 4500 korun, což znamenalo celkové náklady 120 milionů korun. Pošta zaměstnává okolo 20 tisíc lidí. Naposledy pošta zvyšovala mzdy v průměru o pět procent v minulém roce.

Odbory zapracovaly

Vyplacení mimořádné odměny i navýšení mezd je podle generálního ředitele Miroslava Štěpána výsledkem jednání vedení České pošty se zástupci všech odborových organizací působících na České poště.

Doručovatelky nachodí na den i třicet kilometrů

Obyčejná práce: Pošta mi nedala nic dobrého, říká doručovatelka

Česká pošta prochází transformací, chce se dostat do černých čísel. Proto zavřela tři stovky poboček a prodává své nemovitosti. Ztráta státního podniku se loni po několika letech dostala pod miliardu a dosáhla „pouze” 700 milionů korun. Letos si chce podnik vylepšit čísla prodejem své vlajkové lodi, tedy hlavní pošty v pražské Jindřišské ulici. V aukci za ní vyžaduje minimálně 1,5 miliardy korun. 

Přečíst článek

„Zajistit každodenní fungování České pošty včetně náročného předvánočního období v době probíhající transformace klade nesmírné nároky na všechny zaměstnance naší firmy. Se mzdou za únor v březnovém výplatním termínu proto zaměstnanci pošty obdrželi mimořádnou odměnu. Transformace České pošty směřuje správným směrem, a proto jsme po delší době rozhodli přistoupit i ke zvýšení tarifních mezd a s tímto nákladem již v letošním plánu vyrovnaného hospodaření počítáme,“ sdělil Štěpán.

Prioritou je podle něho neustálé posilování kvality doručování, a proto dostanou nejvíce přidáno listovní doručovatelé. Úspěšná transformace je podmínkou udržitelnosti mzdového ohodnocení zaměstnanců pošty tak, aby pro ně byla práce na poště v měnících se podmínkách na trhu stále atraktivní.

Česká pošta za loňský rok snížila ztrátu zhruba o miliardu korun přibližně na 700 milionů korun. Přispěly k tomu provozní změny a úspory včetně uzavření 300 poboček. Letošní hospodaření by mělo skončit kladnou nulou. V současnosti se podnik připravuje na transformaci, která bude od příštího roku spočívat k oddělení pobočkové sítě od komerčních balíkových a logistických služeb pod označením Balíkovna.

Pobočka pobočky České pošty Ostrava 39 - OC Forum Nová Karolina

Zavření poboček, škrty a vyhazovy prospěly České poště. Ta loni snížila ztrátu

Česká pošta za loňský rok snížila ztrátu zhruba o miliardu korun přibližně na 700 milionů korun. Přispěly k tomu provozní změny a úspory včetně uzavření 300 poboček. Letošní hospodaření by mělo skončit kladnou nulou, řekl při otevření 900. pobočky Pošty Partner ve Hvožďanech na Příbramsku generální ředitel Miroslav Štěpán.

Přečíst článek

Praha koupí budovu České pošty v ulici Na Strži

Praha koupí za půl miliardy budovu České pošty v ulici Na Strži

Hlavní město koupí budovu České pošty v ulici Na Strži v Praze 4. Zaplatí za ni 425 milionů korun. Smlouvu chce město s poštou podepsat ještě dnes, řekl radní Adam Zábranský (Piráti). Nákup podpořilo všech 57 přítomných zastupitelů. Jde o sedmipodlažní budovu z roku 1984 s přilehlými pozemky.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi

Horší, než se čekalo. Česká ekonomika v loňském třetím čtvrtletí klesla o 0,8 procenta

Přečíst článek
peníze, ilustrační foto

Průzkum: Průměrná mzda s bonusy je skoro 50 tisíc. Firmy už na vyšší mzdy nemají kde brát

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme