Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Evropané vykouřili polovinu produkce doutníků Habanos. A tržby výrobce utěšeně stouply

Viceprezident tabákové společnosti Habanos Javier Terrés vychutnává doutník v klubu a prodejně La Casa Del Habanos, první reprezentativní prodejně kubánských doutníků v ČR, která byla otevřena 12. ledna 2007 v Praze.
ČTK
 ČTK

Tržby největšího kubánského výrobce doutníků Habanos v loňském roce vzrostly o dvě procenta na 545 milionů dolarů (12,2 miliardy korun). Firmě, která se zotavuje po pandemii nemoci COVID-19 a škodách způsobených velkým hurikánem, pomohla poptávka od zákazníků v Evropě.

Reklama

Doutníky jsou jedním z nejznámějších kubánských produktů a důležitým zdrojem deviz pro ekonomiku země. Stále se vyrábějí ručně. Habanos má podle svých vyjádření na celosvětovém trhu s prémiovými tabákovými produkty podíl 40 procent a na prodeji ručně balených doutníků 80 procent.

Nejvíce skotské whisky se loni vyvezlo do Indie.

Nový trend: nejvíce skotské whisky se loni vyvezlo do Indie

Skotští výrobci whisky loni vyvezli 1,67 miliardy sedmisetmililitrových lahví tohoto nápoje, o 21 procent více než v roce předchozím. Největší odbyt nacházeli v regionu Asie a Tichomoří, zejména v Indii. Ta je nyní v čele exportního žebříčku podle objemu, a předstihla tak Francii. Vyplývá to z údajů Skotské asociace whisky (SWA).

Přečíst článek

Evropa je i nadále hlavním pohonem růstu poptávky po kubánských doutnících. Připadá na ní více než polovina prodeje. Asijsko-pacifická oblast má na celkovém prodeji podíl 19 procent, Severní a Jižní Amerika 15 procent a Afrika a Blízký východ 12 procent. V Evropě rostl prodej především ve Španělsku, Francii a Německu. V Asii se stala důležitým trhem a hnací silou prodeje v regionu Čína.

Ničivé následky hurikánu Ian

Společnost se v poslední době potýká s dopady pandemie, a také s ničivými následky hurikánu Ian, který zasáhl především Pinar del Río, hlavní tabákovou oblast na ostrově.

Habanos je společným podnikem kubánské státní firmy Cubatabaco a španělské Altadis z britského koncernu Imperial Brand. Má na starosti prodej a marketing kubánských doutníků na celém světě. Mezi nejznámější značky firmy patří Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta či Partagás. Kubánské doutníky se prodávají ve 140 zemích na pěti kontinentech, výjimkou jsou Spojené státy, kam je jejich legální vývoz zakázán kvůli více než šest desetiletí trvajícímu hospodářskému embargu, upozornila agentura Reuters.

Prodeje koňaku přes mírný pokles překonaly koronavirovou krizi

Po šampaňském hlásí jeden z nejlepších roků i výrobci proslulých francouzských koňaků

Výrobci francouzského koňaku loni celosvětově prodali 212,5 milionu lahví, což je meziročně o 4,8 procenta méně. Přesto to byl po rekordních letech 2019 a 2021 třetí nejlepší rok v historii. Na svém webu to uvedl Svaz výrobců koňaku se sídlem ve francouzském městě Cognac.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Zbyněk Stanjura (ODS), ministr financí

Lukáš Kovanda: Česko se stále více zadlužuje. Loni dopadlo nejhůře od krizového roku 2013

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme