Evropané vykouřili polovinu produkce doutníků Habanos. A tržby výrobce utěšeně stouply

Tržby největšího kubánského výrobce doutníků Habanos v loňském roce vzrostly o dvě procenta na 545 milionů dolarů (12,2 miliardy korun). Firmě, která se zotavuje po pandemii nemoci COVID-19 a škodách způsobených velkým hurikánem, pomohla poptávka od zákazníků v Evropě.
Doutníky jsou jedním z nejznámějších kubánských produktů a důležitým zdrojem deviz pro ekonomiku země. Stále se vyrábějí ručně. Habanos má podle svých vyjádření na celosvětovém trhu s prémiovými tabákovými produkty podíl 40 procent a na prodeji ručně balených doutníků 80 procent.
Skotští výrobci whisky loni vyvezli 1,67 miliardy sedmisetmililitrových lahví tohoto nápoje, o 21 procent více než v roce předchozím. Největší odbyt nacházeli v regionu Asie a Tichomoří, zejména v Indii. Ta je nyní v čele exportního žebříčku podle objemu, a předstihla tak Francii. Vyplývá to z údajů Skotské asociace whisky (SWA).
Nový trend: nejvíce skotské whisky se loni vyvezlo do Indie
Enjoy
Evropa je i nadále hlavním pohonem růstu poptávky po kubánských doutnících. Připadá na ní více než polovina prodeje. Asijsko-pacifická oblast má na celkovém prodeji podíl 19 procent, Severní a Jižní Amerika 15 procent a Afrika a Blízký východ 12 procent. V Evropě rostl prodej především ve Španělsku, Francii a Německu. V Asii se stala důležitým trhem a hnací silou prodeje v regionu Čína.
Ničivé následky hurikánu Ian
Společnost se v poslední době potýká s dopady pandemie, a také s ničivými následky hurikánu Ian, který zasáhl především Pinar del Río, hlavní tabákovou oblast na ostrově.
Habanos je společným podnikem kubánské státní firmy Cubatabaco a španělské Altadis z britského koncernu Imperial Brand. Má na starosti prodej a marketing kubánských doutníků na celém světě. Mezi nejznámější značky firmy patří Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta či Partagás. Kubánské doutníky se prodávají ve 140 zemích na pěti kontinentech, výjimkou jsou Spojené státy, kam je jejich legální vývoz zakázán kvůli více než šest desetiletí trvajícímu hospodářskému embargu, upozornila agentura Reuters.
Výrobci francouzského koňaku loni celosvětově prodali 212,5 milionu lahví, což je meziročně o 4,8 procenta méně. Přesto to byl po rekordních letech 2019 a 2021 třetí nejlepší rok v historii. Na svém webu to uvedl Svaz výrobců koňaku se sídlem ve francouzském městě Cognac.
Po šampaňském hlásí jeden z nejlepších roků i výrobci proslulých francouzských koňaků
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.